خبر فوری

 
 
آزادی هشت شهروند ربوده شده بلوچ و ربوده شدن سه تن دیگر به دست نیروهای امنیتی پاکستان
کد خبر :576502885

15:11 1398/10/30


برچسب ها : آزادی افراد ربوده شده بلوچ, ارتش پاکستان, بلوچستان,

هشت فرد ربوده شده از مناطق مختلف بلوچستان به دست نیروهای امنیتی پاکستان روز گذشته آزاد شدند و سه تن دیگر نیز طی عملیات های جداگانه ارتش پاکستان، دستگیر شده و به جای نامشخصی منتقل شدند.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| هشت فرد ربوده شده از مناطق مختلف بلوچستان به دست نیروهای امنیتی پاکستان روز گذشته آزاد شدند و سه تن دیگر نیز طی عملیات های جداگانه ارتش پاکستان، دستگیر شده و به جای نامشخصی منتقل شدند.

براساس فهرست منتشر شده، منظور احمد مغیری ساکن دیره مراد جمالی پس از 22 ماه اسارت، ظفر احمد فرزند اسد خان ساکن مستونگ پس از 2.5 سال اسارت، محمد اعظم فرزند دل جان ساجدی و گنج بخش فرزند لعل بخش ساجدی از ساکنان منطقه گریشه استان خضدار پس از 2.5 سال اسارت، حقو خان مری فرزند ملی شاه ساکن نیو کاهان شهر کویته پس از 7 سال اسارت، هزار خان سمالانی و در محمد سمالانی از ساکنان منطقه شاهرگ پس از 8 ماه اسارت، حنیف فیض ساکن گوادر پس از چند روز اسارت آزاد شده و به آغوش گرم خانواده های خود بازگشتند.
همچنین سه فرد دیگر با اسامی اختر فرزند غلام و مراد فرزند ایوب از ساکنان بازار سنگانی شهر تربت و لقمان سمالانی فرزند قادر برادر دو فرد آزاد شده، طی عملیات های نیروهای ارتش پاکستان، ربوده شده و به مناطق نامشخصی انتقال یافتند.
قابل ذکر است جوامع سیاسی و اجتماعی بلوچستان، ارتش پاکستان، آژانسهای اطلاعاتی و نیروهای جوخه مرگ را متهم به ناپدید کردن و ربودن افراد بلوچ می دانند.

ارسال نظر

 
1