خبر فوری

 
 
آزادی شش زندانی دیگر طالبان توسط دولت افغانستان
کد خبر :1032343227

10:18 1399/06/21


برچسب ها : دوحه, دولت افغانستان, روند صلح افغانستان, طالبان افغانستان, قطر,

دولت افغانستان در ادامه اقدامات خود برای پیشبرد روند صلح، 6 تن دیگر از زندانیان طالبان را آزاد و آنان را عازم دوحه پایتخت قطر نمود.


کابل: به گزارش راز نیوز| دولت افغانستان در ادامه اقدامات خود برای پیشبرد روند صلح، 6 تن دیگر از زندانیان طالبان را آزاد و آنان را عازم دوحه پایتخت قطر نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دولت افغانستان علی رغم مخالفت برخی از کشورهای منطقه و بین الملل شش زندانی طالبان که در فهرست زندانیان پر خطر قرار داشتند را آزاد نمود، این زندانیان بلافاصله پس از آزادی به قطر فرستاده شدند و قرار است تا پایان ماه نوامبر تحت نظارت قرار گیرند.

لازم به ذکر است به دنبال توافقنامه تاریخی صلح میان آمریکا و طالبان افغانستان در فوریه سال 2020 در دوحه، دولت افغانستان ملزم به آزادی 5 هزار تن از زندانیان طالبان شد، طالبان نیز در قبال آن هزار نفر از زندانیان وابسته به دولت افغانستان را آزاد می کند.

دولت افغانستان از ابتدای امضای توافقنامه تاکنون تعداد 4 هزار و 600 نفر از زندانیان طالبان را آزاد نموده است و تنها آزادی 400 تن از زندانیان پر خطر متوقف گردیده است، در حالی که طالبان اصرار بر آزادی تمامی 5 هزار زندانی خود را دارد.

ارسال نظر

 
1