خبر فوری

 
 
آزادی سه شهروند بلوچ از بند سازمان های اطلاعاتی پاکستان
کد خبر :797918637

10:20 1399/07/07


برچسب ها : آزادی افراد ربوده شده بلوچ, ارتش پاکستان, سازمان اطلاعات پاکستان, سازمان های امنیتی, شهروندان بلوچ, طالبان افغانستان,

دو شهروند بلوچ که به دست شبه نظامیان طالبان افغانستان ربوده شده و تحویل سازمان های اطلاعاتی پاکستان داده شدند، به همراه یک شهروند دیگر بلوچ روز گذشته آزاد و به منزل خود بازگشتند.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| دو شهروند بلوچ که به دست شبه نظامیان طالبان افغانستان ربوده شده و تحویل سازمان های اطلاعاتی پاکستان داده شدند، به همراه یک شهروند دیگر بلوچ روز گذشته آزاد و به منزل خود بازگشتند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دو شهروند بلوچ که به همراه 7 تن دیگر توسط تحریک طالبان پاکستان از منطقه شوراوک از توابع استان نوشکی واقع در مرز پاکستان و افغانستان در سال 2014 میلادی توسط طالبان افغانستان به اسارت برده شده و بعدها تحویل سازمان های اطلاعاتی پاکستان گردیدند.

اسامی این دو شهروند بلوچ سفر خان مری و خان بخش مری اعلام شده است، پیش از این نیز سه نفر به نام های شهزاد لانگور، میتا خان ساسولی و هزار خان ساسولی از بند سازمان های اطلاعاتی پاکستان آزاد شده بودند، این سفر نیز در همان فهرست 9 نفره بازداشت شده توسط طالبان افغانستان قرار دارند.

از سوی دیگر یک شهروند بلوچ به نام حسن فرزند در محمد از اهالی منطقه تجابان سنگ آباد از توابع کیچ پس از گذشت نزدیک به دو و نیم سال از بند سازمان های امنیتی پاکستان آزاد شد.

ارسال نظر

 
1