خبر فوری

 
آزادی دو تن از افراد ربوده شده بلوچ
کد خبر :1904361938

12:52 1398/04/12


برچسب ها : آزادی افراد ربوده شده, ارتش, بلوچستان, پاکستان,

دو تن از بلوچ های ربوده شده توسط نیروهای امنیتی از خضدار و مشکی، صبح امروز (چهارشنبه) آزاد شده و به آغوش گرم خانواده خود بازگشتند.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز، دو تن از بلوچ های ربوده شده توسط نیروهای امنیتی از خضدار و مشکی، صبح امروز (چهارشنبه) آزاد شده و به آغوش گرم خانواده خود بازگشتند.
ذاکر حسین فرزند سلیمان ساکن منطقه زیدی شهر خضدار بلوچستان که در تاریخ 3 دی 1396 توسط نیروهای امنیتی ربوده شده بود و محمد مراد فرزند حکیم از اهالی منطقه لاکی از مشکی که دوسال قبل ربوده شده بود نیز صبح امروز آزاد شده و به خانه خود بازگشتند.


قابل ذکر است علاوه بر آنکه طی یک هفته گذشته 10 تن از افراد ربوده شده بلوچ بدست نیروهای ارتش پاکستان آزاد شده اند، تعدادی دیگر نیز دستگیر و به مکان نامشخصی منتقل شدند.
طبق گزارش انجمن حقوق بشری بلوچستان، تنها طی شش ماه نخست سال جاری میلادی، نیروهای امنیتی پاکستان دست کم 349 تن از افراد بلوچ را خارج از حیطه ی قانون دستگیر و به مکان نامشخصی منتقل کردند. بیش از 40 نفر از این آمار، دانشجو یا دانش آموز هستند. طبق اظهارات این انجمن، ارتش پاکستان در تاریخ 9 تیر ماه علاوه بر آزاد کردن 9 فرد ربوده شده، طی عملیاتی در منطقه مند با یورش به منزل مسکونی، اسد ناصر فرزند استاد ناصر را ربودند.

ارسال نظر

 
1