خبر فوری

 
آزادی 52 زندانی وابسته به دولت افغانستان توسط طالبان
کد خبر :330713095

17:03 1399/02/12


برچسب ها : آزادی زندانیان, دولت افغانستان, روند صلح افغانستان, سهیل شاهین, صلح طالبان افغانستان, مذاکرات افغانستان, مذاکرات صلح,

طالبان افغانستان به منظور نشان دادن حسن نیست خود در برپایی صلح در سطح کشور، 50 تن از زندانیان وابسته به دولت افغانستان را طی دو مرحله آزاد کرد.


کابل: به گزارش راز نیوز| طالبان افغانستان به منظور نشان دادن حسن نیست خود در برپایی صلح در سطح کشور، 50 تن از زندانیان وابسته به دولت افغانستان را طی دو مرحله آزاد کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، سهیل شاهین سخنگوی دفتر طالبان در دوحه روز گذشته با اعلام خبر آزادی زندانیان وابسته به دولت افغانستان اظهار داشت: بعد از ظهر امروز 40 زندانی دولتی در ولایت قندوز توسط طالبان رها شدند.

وی افزود: با توجه به شیوع کرونا طالبان در تلاش برای آزادی هرچه بیشتر زندانیان جهت حفظ جان آنان از ویروس کرونا است.

تحلیلگران و کارشناسان مسائل افغانستان با تمجید از این اقدام گروه شبه نظامی طالبان افغانستان آن را گام مثبت جهت پیشبرد فرآیند آغاز مذاکرات بین الافغان توصیف نمودند.

علاوه بر آن امروز نیز 12 زندانی دیگر وابسته به دولت توسط طالبان در ولایت قندوز آزاد شدند.

سهیل شاهین سخنگوی طالبان افغانستان با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود اعلام نمود: طالبان 12 زندانی وابسته به دولت افغانستان که شامل 4 فرد مجروح می باشد را آزاد کرد و بر این اساس شمار زندانیان آزاد شده از سوی طالبان افغانستان طی یک روز برابر با 52 نفر می باشد.

ارسال نظر

 
1