خبر فوری

 
 
آزاد سازی نیروهای داعشی توسط نیروهای عملیات ویژه آمریکا
کد خبر :1314370349

19:05 1397/10/24


برچسب ها : آمریکا, افغانستان, داعش, طالبان, نیروهای ماموریت ویژه,

نیروهای آمریکایی طی عملیاتی درمنطقه پنج بز استان بادغیس افغانستان، 40 تن از عناصر تروریستی داعش را از زندان طالبان نجات داده و به جای نامعلومی منتقل کردند .


 

به گزارش راز نیوز به نقل از اسپوتنیک ، نیروهای آمریکایی  طی عملیاتی درمنطقه پنج بز استان بادغیس افغانستان، 40 تن از عناصر تروریستی داعش را از زندان طالبان نجات داده و به جای نامعلومی منتقل کردند . گفتنی است این عملیات شب گذشته حدود ساعت 10 به وقت محلی افغانستان در منطقه ای انجام شده است که گفته می شود به دلیل تحت کنترل بودن این منطقه توسط طالبان ، منطقه بسیار خطرناکی است .

عبدالله افضلی معاون شورای استان  بادغیس افغانستان گفت : نیروهای ویژه آمریکایی پس از بمباران کردن منطقه ، عملیات زمینی خود را آغاز کردند .

معاون شورای بادغیس اظهار داشت که نیروهای آمریکایی درپی این عملیات 40 تن از اعضای داعش را که 30 تن از آنها از کشورهای دیگر بوده اند را از زندان طالبان آزاد کرده و باخود به جای نامعلومی بردند. گفته می‌شود که 5 زن نیز شامل این افراد هستند.

افضلی افزود، 30 داعشی خارجی از شهروندان کشورهای ازبکستان، قزاقستان، روسیه، چین و چند کشور دیگر هستند، که گروه طالبان 6 ماه پیش آنان را از منطقه گرزوانِ استان فاریاب اسیر کرده و به زندان خود انتقال داده بود.

جمشید شهابی سخنگوی استان بادغیس نیزعملیات نیروهای عملیات ویژه آمریکایی را تأیید کرده است.

  به گفتۀ آقای شهابی، در نتیجۀ عملیات هوایی و زمینی نیروهای عملیات ویژه آمریکایی، 18 تن از طالبان به همراه 10 عضو داعش کشته شدند و حدود 40 داعشی دیگر از سوی این نیروها بازداشت شده‌ اند.

سخنگوی بادغیس ابراز داشت که به زودی عملیات گسترده‌ ای از سوی نیروهای امنیتی افغانستان در منطقۀ پنج‌ بز جوند این استان آغاز خواهد شد تا این منطقه به طور کامل از وجود گروه های تروریستی پاکسازی شود.

در همین حال، ذبیح‌الله مجاهد یکی از سخنگویان گروه طالبان، نیز در اکانت تویتری اش موضوع آزاد سازی زندانیان‌ داعش از زندان این گروه را تأیید کرد .

ارسال نظر

 
1