خبر فوری

 
 
آخرین روز رهبری ارتش متحده اسلامی توسط ژنرال راحیل شریف
کد خبر :258978068

14:11 1397/10/25


برچسب ها : ارتش, ارتش متحده اسلامی, پاکستان, عربستان سعودی,

امروز (سه شنبه) به دلیل حل نشدن قانونی یا غیر قانونی بودن مجوز کار راحیل شریف امروز (سه شنبه) به عنوان آخرین روز رهبری ارتش متحده اسلامی توسط رئیس پیشین ستاد کل ارتش پاکستان راحیل شریف گزارش شده است.


به گزارش راز نيوز به نقل از ای تی ام، امروز (سه شنبه) به دلیل حل نشدن قانونی یا غیر قانونی بودن مجوز کار راحیل شریف امروز (سه شنبه) به عنوان آخرین روز رهبری ارتش متحده اسلامی توسط رئیس پیشین ستاد کل ارتش پاکستان راحیل شریف گزارش شده است.

گفتنی است امروز به دلیل عدم تایید افزایش زمان فعالیت راحیل شریف در ارتش متحد اسلامی ، روز پایانی راحیل شریف در ارتش متحد اسلامی به عنوان رهبری آن گزارش شده است. دادگاه عالی پاکستان در تاریخ 24 آذر ماه سال جاری طی ابراز بیانیه ای اعلام داشته بود، درصورتیکه کابینه فعلی دولت در رابطه با راحیل شریف طی یک ماه آینده تاییدیه جدیدی صادر نکند، فعالیت وی در خارج از کشور غیر قانونی قلمداد خواهد شد.

طبق گزارشات حاصله از این خبر، دادگاه عالی پاکستان در تاریخ مذکوره ، طی بررسی پرونده افرادی که دوتابعیتی هستند، مجوز کاری راحیل شریف در خارج از کشور پاکستان را غیر قانونی قرار داده بود، دیوان عالی پاکستان در این رابطه پس از انجام بررسی های لازمه خطاب به کابینه دولت فعلی هشدار داده بود که این کابینه موظف است تا تاییدیه حضور راحیل شریف و فعالیت های وی در عربستان سعودی را ارائه دهد ، در غیر این صورت فعالیت راحیل شریف در خارج از کشور غیرقانونی قلمداد خواهد شد.

براساس قوانین پاکستان، درصورتیکه دولت فعلی در رابطه با حضور و فعالیت اشخاص دولتی همچون راحیل شریف، مجوز کار آنها را تایید نکند وی نمی تواند در خارج از کشور و در سازمان های امنیتی و غیره به فعالیت خود ادامه بدهد. لازم به ذکر است که مجوز فعالیت ژنرال راحیل شریف به عنوان رهبر ارتش متحده اسلامی در عربستان سعودی را وزارت دفاع و ارتش پاکستان صادر کرده بود، اما به دلیل عدم تاییدیه این مجوز توسط دولت فعلی پاکستان، فعالیت راحیل شریف در عربستان سعودی غیرقانونی خواهد بود.

 

ناگفته نماند که به دلیل روابط برادرانه و نزدیک پاکستان با عربستان سعودی و دیگر کشورهای عربی احتمال آن وجود دارد تا این امر نادید گرفته شود و یا امکان دارد تا پس از بازگشت وی، شخص دیگری را برای رهبری ارتش متحده اسلامی به عربستان سعودی بفرستند.
لازم به ذکر است که در حال حاضر بیش از هزار نیروی نظامی ارتش پاکستان به منظور آموزش نظامی ارتش متحده عربستان سعودی علیه یمن در عربستان سعودی حضور دارند.

ارسال نظر

 
1