خبر فوری

 
آتش زدن مدارس دخترانه در منطقه وهابی نشین، ایالت گلگت بلتستان
کد خبر :745193061

15:46 1397/05/12


برچسب ها : داعش, شیعه, مدرسه,

در ایالت گلگت بلتستان در منطقه چلاس وهابی نشین، افراد داعش و سپاه صحابه 12 مدرسه از جمله مدارس دخترانه را آتش زدند.


 

طبق گزارش نمایند راز نیوز در ایالت گلگت بلتستان در منطقه چلاس وهابی نشین، افراد داعش و سپاه صحابه 12 مدرسه از جمله مدارس دخترانه را آتش زدند. به گفته شاهدان عینی موجود در منطقه ، آنها در بعضی مناطق مدارس را به آتش کشیدند و در بعضی دیگر نیز منفجر کردند.

از طرفی مدارس دولتی و ارتش نیز در منطقه دیامر، مدرسه دخترانه در روستای گیال، 2 مدرسه دخترانه در تبور و مدرسه دخترانه منطقه کهنبری را نیز به آتش کشیدند.

ناگفته نماند که منطقه چلاس، منطقه وهابی نشین و پایگاه سپاه صحابه است، این درحالی است که در طی 4 سال گذشته افراد چلاس نشین، اتوبوس های مسافرتی را که از این منطقه عبور می‌کردند و به سمت گلگت و بلتستان می‌رفتند را متوقف کرده و پس از شناسایی شیعیان موجود در اتوبوس با بی رحمانه ترین وضع آنها را می‌کشتند.

از طرفی ماه گذشته تروریست های سپاه صحابه و نگزیب فاروقی نیز به این منطقه(چلاس) آمده بودند و نگزیب فاروقی در حین سخنرانی خود گفت : این منطقه دردست مااست و مردم این منطقه دیگر ناامنی ایجاد نخواهند کرد  اما پس از انتخابات عمومی در سرتاسر کشور پاکستان، از شکست بد این تروریست ها واضح است که آنها می خواهند امنیت این منطقه را حفظ بکنند.

 

تحلیل:

(طبق عقاید وهابی ها دختران نباید درس بخوانند و فقط باید درخانه باشند و کارهای خانه را انجام دهند درحالیکه این نظریه آنها مخالف آموخته های اسلام است .)

ارسال نظر

 
1