خبر فوری

 
قدردانی وزیر برنامه ریزی پاکستان از نقش شرکت مالی بین المللی در پیشبرد توسعه بخش خصوصی در پاکستان
کد خبر :999444153

13:56 1402/06/30


برچسب ها : اقتصاد, بخش خصوصی, روابط دوجانبه, وزیر برنامه ریزی توسعه و اقدامات ویژه پاکستان,

خواجا آفتاب احمد مدیر منطقه ای شرکت مالی بین المللی (IFC) برای خاورمیانه با محمد سمیع سعید وزیر موقت برنامه ریزی، توسعه و ابتکارات ویژه پاکستان دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| خواجا آفتاب احمد مدیر منطقه ای شرکت مالی بین المللی (IFC) برای خاورمیانه، پاکستان و افغانستان روز پنجشنبه 30 شهریور با محمد سمیع سعید وزیر موقت برنامه ریزی، توسعه و ابتکارات ویژه پاکستان دیدار کرد.

 در گزارش آمده است که دو طرف در مورد "زمینه های بالقوه افزایش تعامل IFC در پاکستان" بحث کردند.

تیم همراه خواجا آفتاب احمد و ذیشان شیخ مدیر کشوری IFC در پاکستان و افغانستان، و ملک محمد احمد خان مدیر اجرایی هیئت P3A، ندیم جاوید اقتصاددان ارشد پاکستان و عاصم سعید عضو کمیسیون برنامه ریزی توسعه بخش خصوصی در این نشست حضور داشتند.

گفتنی است IFC یکی از اعضای گروه بانک جهانی است و خدمات سرمایه گذاری، مشاوره و مدیریت دارایی را برای تشویق سرمایه گذاری بخش خصوصی در کشورهای در حال توسعه ارائه می دهد.

وزیر برنامه ریزی از نقش این شرکت در پیشبرد توسعه بخش خصوصی در پاکستان قدردانی کرد. او همچنین در مورد ابزارهای بالقوه برای افزایش مشارکت IFC در پاکستان، به ویژه برای تامین مالی تجارت، تامین مالی خرد، کشاورزی و سایر بخش های کلیدی بحث کرد.

سمیع سعید هیئت را در مورد شورای تسهیل سرمایه گذاری ویژه (SIFC) پاکستان که اخیرا تأسیس شده است، تحت یک رویکرد مشترک برای اولویت بندی پنج حوزه کلیدی اقتصاد ملی از جمله کشاورزی، فناوری اطلاعات، معدن و مواد معدنی، تولید دفاعی و انرژی، آگاه کرد. او در ادامه صحبت های خود با بیان اینکه تسهیلات یک پنجره ای برای جذب سرمایه گذاری خارجی برای بازگشایی پتانسیل در مناطق منتخب ایجاد شده است، بر جذب سرمایه گذاری در این بخش ها تاکید کرد و از IFC خواست کمک های لازم را به شرکت های بخش دولتی و خصوصی ارائه کند.

ارسال نظر

 
1