خبر فوری

 
بازدید گیلانی از دفتر وزارت امور خارجه، مشترک المنافع و توسعه انگلیس در لندن
کد خبر :998591985

18:26 1403/05/12


برچسب ها : آتش بس, پاکستان و انگلیس, جامو و کشمیر, رئیس مجلس سنای پاکستان, روابط اقتصادی, روابط تجاری, روابط دفاعی, غزه, لندن, مردم فلسطین, مسئله فلسطین, نوار غزه, یوسف رضا گیلانی,

سید یوسف رضا گیلانی رئیس مجلس سنای پاکستان در جریان سفر خود به لندن با همیش فالکونر معاون وزیر امور خارجه، مشترک المنافع و توسعه انگلیس در امور خاورمیانه، افغانستان و پاکستان دیدار کرد.


لندن: به گزارش راز نیوز | سید یوسف رضا گیلانی رئیس مجلس سنای پاکستان در جریان سفر خود به لندن با همیش فالکونر معاون وزیر امور خارجه، مشترک المنافع و توسعه انگلیس در امور خاورمیانه، افغانستان و پاکستان دیدار کرد.

در ابتدای این نشست، رئیس مجلس سنای پاکستان انتصاب همیش فالکونر به سمت معاونت وزیر امور خارجه انگلیس در امور خاورمیانه، افغانستان و پاکستان را تبریک گفت و بر اهمیت مشارکت قوی پاکستان و انگلیس برای پیشبرد منافع دو کشور در حوزه های دوجانبه و منطقه ای تأکید کرد.

وی نقش آفرینی 1 میلیون و 600 هزار دیاسپورای پاکستانی در انگلیس را در غنی سازی روابط بین دو کشور برجسته کرد و گفت: امیدواریم روابط نزدیک پاکستان و انگلیس به یک مشارکت استراتژیک تبدیل شود.

گیلانی همچنین بر عزم پاکستان برای تقویت همکاری با انگلیس در بخش‌های اقتصادی، دفاعی و تجاری تأکید کرد.

وی بر اهمیت حل و فصل مناقشه جامو و کشمیر مطابق با قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد و قوانین بین المللی برای دستیابی به صلح و ثبات پایدار در جنوب آسیا پافشاری نمود و ضمن ابراز نگرانی از وضعیت وخیم انسانی در غزه، خواستار آتش بس فوری و حل و فصل مناقشه فلسطین شد.

در همین حال، همیش فالکونر از رئیس مجلس سنای پاکستان به دلیل بازدید وی از دفتر امور خارجه، مشترک المنافع و توسعه انگلیس واقع در لندن تشکر کرد.

وی در پایان این نشست بر تمایل خود برای همکاری با دولت پاکستان در بخش‌های مختلف از جمله تجارت و سرمایه‌گذاری، تغییرات اقلیمی، آموزش و توسعه اجتماعی-اقتصادی تأکید کرد.

 

ارسال نظر

 
1