خبر فوری

 
 
کشته شدن استاندار بلخ افغانستان در اثر حمله انتحاری
کد خبر :998327313

12:25 1401/12/18


برچسب ها : انفجار انتحاری, بلخ, حمله انتحاری, حمله تروریستی, داعش, داعش خراسان, داعش در افغانستان, دولت طالبان افغانستان,

در اثر انفجار در دفتر محمد داوود مزمل استاندار ولایت بلخ افغانستان وی به همراه یک تن دیگر کشته شد.


کابل: به گزارش راز نیوز| در اثر انفجار در دفتر محمد داوود مزمل استاندار ولایت بلخ افغانستان وی به همراه یک تن دیگر کشته شد.

آصف وزیری سخنگوی پلیس افغانستان در این خصوص گفت: صبح امروز انفجاری مهیب در دفتر استاندار ولایت بلخ افغانستان در حین یک جلسه به وقوع پیوست که در نتیجه آن دست کم دو تن از جمله محمد داوود مزمل استاندار بلخ کشته شدند.

به گفته پلیس یک عامل انتحاری جلیقه انفجاری خود را در طبقه دوم دفتر استانداری بلخ منفجر نمود که منجر به جان باختن دست کم دو تن شد.

گفتنی است داوود مزمل یکی از مقامات عالی رتبه طالبان افغانستان است که پس از به روی کار آمدن این گروه در اوت 2021 در یک حمله تروریستی کشته می‌شود. وی ابتدا به عنوان استاندار ننگرهار منصوب گردید و وی در این استان فرماندهی مبارزه با گروه تروریستی داعش را عهده‌دار بود. وی پس از آن در سال گذشته به عنوان استاندار بلخ تعیین گردید.

لازم به ذکر است پس از به روی کار آمدن طالبان افغانستان در عرصه قدرت در این کشور گروه تروریستی داعش تاکنون چندین عملیات بزرگ تروریستی را در این کشور به سرانجام رسانده است که منجر به کشته شدن شهروندان عادی و رهبران طالبان شده است، اما تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این اقدام را بر عهده نگرفته است.

تکمیلی:

گروه تروریستی داعش در بیانیه ای مسئولیت این اقدام را بر عهده گرفت.

ارسال نظر

 
1