خبر فوری

 
 
کشته شدن دو عضو سابق گروه تروریستی جیش محمد در تیراندازی عوامل ناشناس در سیالکوت پاکستان
کد خبر :998225790

12:30 1402/07/19


برچسب ها : افراد مسلح ناشناس, پلیس پنجاب, تیراندازی, جیش محمد, سازمان اطلاعات هند, سیالکوت, مسجد,

دو تن از اعضای سابق و ارشد گروه تروریستی جیش محمد صبح امروز در تیراندازی عناصر ناشناس در شهر دسکه از توابع شهرستان سیالکوت ایالت پنجاب پاکستان کشته شدند.


 

پنجاب: به گزارش راز نیوز| دو تن از اعضای سابق و ارشد گروه تروریستی جیش محمد صبح امروز در تیراندازی عناصر ناشناس در شهر دسکه از توابع شهرستان سیالکوت ایالت پنجاب پاکستان کشته شدند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، عناصر مسلح ناشناس بامداد امروز در حوالی زمان نماز صبح به یک مسجد در منطقه مندیکی شهر دسکه یورش بردند و اقدام به تیراندازی نمودند، در نتیجه این تیراندازی دو تن از اعضای سابق گروه تروریستی جیش محمد به نام‌های شاهد و هاشم کشته و یک تن دیگر نیز زخمی شد.

بلافاصله پس از این حمله رئیس پلیس شهرستان سیالکوت به همراه نیروهای پلیس دسکه در محل حضور یافته و منطقه برای دستگیر مهاجمان تحت محاصره قرار گرفت.

به گفته پلیس مهاجمان سه نفر بودند که بر یک دستگاه موتورسیکلت خود را به منطقه رساندند، این افراد پس از عملیات خود موفق به فرار از منطقه شدند.

گفتنی است شاهد لطیف رهبر سابق جیش محمد تهدیدات امنیتی را دریافت کرده بود و حتی برای حفظ امنیت وی یک محافظ گمارده شده بود، اما با این وجود مهاجمان موفق به ترور وی در ساعات نخستین صبح امروز شدند.

شاهد لطیف رهبر سرشناس و سابق جیش محمد 10 سال قبل پس از تحمل 15 سال حبس از زندان های هند آزاد شده بود، وی مغز متفکر حمله تروریستی به پایگاه هوایی پانتاکوت هند در سال 2016 میلادی بود.

لازم به ذکر است عمده فعالیت‌های گروه تروریستی جیش محمد بر روی هند متمرکز بود و این گروه به دلیل فعالیت‌های خرابکارانه و تروریستی خود علیه منافع هند در تیررس اهداف دهلی نو قرار دارد.

گمانه‌زنی‌ها در ارتباط با قتل این دو عضو ارشد جیش محمد نیز حاکی از نقش احتمالی آژانس اطلاعاتی هند در این حمله است.

عناصر مرتبط با گروه‌های تروریستی پاکستانی همچون لشکر طیبه، جیش محمد، البدر و حزب المجاهدین که علیه منافع هند فعالیت دارند هر از چند گاهی به دست عناصر مسلح ناشناس در نقاط مختلف پاکستان ترور می‌شوند.

ارسال نظر

 
1