خبر فوری

 
 
توافق پاکستان و چین در خصوص تحکیم بیشتر همکاری های دوجانبه در زمینه رسانه های اصلی
کد خبر :995013027

10:12 1402/07/29


برچسب ها : پاکستان و چین, روابط دوجانبه, سی پک, سی پیک, وزیر اطلاع رسانی و رسانه, وزیر رسانه,

خانم هائو ژونگ کنسول سیاسی به همراه هیئت رسانه چین با مرتضی سولنگی وزیر اطلاع رسانی و رسانه پاکستان در دفترش دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| خانم هائو ژونگ کنسول سیاسی به همراه هیئت رسانه چین با مرتضی سولنگی وزیر اطلاع رسانی و رسانه پاکستان در دفترش دیدار کرد.

وزیر موقت فدرال پاکستان در این میان ضمن ابراز تعهد نسبت به تحکیم بیشتر روابط و همکاری های پاکستان با کشور چین در بخش های متعدد در مرحله جدید توسعه باکیفیت بالای سی پیک، گفت: چشم انداز جاده و کمبربند چین تجلی از آوردن رفاه و صلح از طریق توسعه اقتصادی است.

در این نشست مقرر شد همکاری بین رسانه های اصلی دو کشور تقویت شود تا پروژه های کریدور اقتصادی چین و پاکستان از طریق تلویزیون پاکستان، رادیو پاکستان و خبرگزاری APP برجسته شود. همچنین توافق شد تا همکاری های عملی در تبادل هیئت های رسانه ای و گزارش ترکیبی را بیش از پیش تقویت کرد.

مرتضی سولنگی وزیر فدرال اظهار داشت که چشم انداز جاده و کمبرند BRI رئیس جمهور چین را به دید ارزش می نگریم و این پروژه تجلی از آوردن رفاه و صلح از طریق توسعه اقتصادی است. عملکرد رسانه در زمینه آگاهی بخشی مردمی نسبت به دوستی آهنین با چین و توسعه اقتصادی با محوریت سی پیک، امری اجتناب ناپذیر است.

وی با بیان اینکه پاکستان به دنبال بهره مندی از تجربیات چین در رابطه با توسعه است، اظهار داشت که از تجربیات چین در خاتمه فقر، پژوهش و توسعه، فناوری اطلاعات، رسانه و سایر بخش ها استفاده خواهیم کرد.

کنسول سیاسی چین گفت: به همراه رسانه، همکاری در بخش های فناوری اطلاعات، کشاورزی و بخش صنعتی را پیش می بریم .

ارسال نظر

 
1