خبر فوری

 
تأکید رئیس جمهور ازبکستان بر لزوم تسریع پروژه خط ریلی ازبکستان به بنادر پاکستان
کد خبر :994950742

09:54 1401/12/05


برچسب ها : پاکستان و ازبکستان, تاشکند, رئیس جمهور ازبکستان, شوکت میرضیایف, محمد اسحاق دار, وزیر خزانه داری پاکستان,

رئیس جمهور ازبکستان در جریان دیدار با وزیر خزانه داری پاکستان بر لزوم تسریع پروژه خط ریلی اتصال ازبکستان به بنادر پاکستان تأکید کرد.


تاشکند: به گزارش راز نیوز| رئیس جمهور ازبکستان در جریان دیدار با وزیر خزانه داری پاکستان بر لزوم تسریع پروژه خط ریلی اتصال ازبکستان به بنادر پاکستان تأکید کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، سناتور محمد اسحاق دار وزیر خزانه داری پاکستان که در صدر هیئت عالی رتبه به تاشکند ازبکستان سفر کرده است روز گذشته با شوکت میرضیایف رئیس جمهور این کشور دیدار و رایزنی نمود.

دو طرف در این دیدار پیرامون ابعاد مختلف روابط دوجانبه میان پاکستان و ازبکستان به بحث و تبادل نظر پرداختند و نسبت به توسعه مناسبات و ارتقای همکاری‌ها در زمینه‌های مورد علاقه به ویژه اجرای پروژه‌های مشترک در زمینه‌های تجارت، سرمایه گذاری و حمل و نقل توافق نمودند.

رئیس جمهور ازبکستان در جریان این دیدار بر لزوم تسریع در پروژه ساخت خط راه آهن که به توسعه رفت و آمد میان پاکستان و ازبکستان کمک خواهد نمود و کشورهای آسیای میانه را به افغانستان و سپس به بنادر پاکستان متصل خواهد کرد تأکید نمود.

سناتور اسحاق دار وزیر خزانه داری پاکستان در این دیدار ضمن تقدیر از رئیس جمهور ازبکستان برای ارائه فرصت دیدار پیام دوستانه شهباز شریف نخست وزیر پاکستان را به وی ابلاغ نمود.

در این دیدار میزان اجرای توافقنامه‌های مهم صورت گرفته در زمینه تجارت ترانزیتی و ترجیحی مورد بررسی قرار گرفت و نسبت به افزودن همکاری در بخش‌های مختلف اقتصادی و توسعه همکاری در پروژه‌های مرتبط در دستور کار مذاکرات بین دولتی توافق گردید.

ارسال نظر

 
1