خبر فوری

 
دستگیری شاه محمود قریشی نایب رئیس حزب تحریک انصاف پس از دیدار با نمایندگان کشورهای غربی
کد خبر :994622124

16:59 1402/05/29


برچسب ها : PTI, بازداشت, حزب تحریک انصاف, دونالد بلوم, سفیر آمریکا در پاکستان, شاه محمود قریشی, عمران خان, کشورهای غربی, کمیساریای عالی انگلیس,

براساس خبری که مورخه 27 مرداد منتشر شد، شاه محمود قریشی نایب رئیس حزب تحریک انصاف PTI برای رهایی عمران خان رئیس حزب از زندان اتک، دست به دامن نمایندگان کشورهای غربی شده و به همین منظور دیداری در محل اقامت کمیساریای عالی استرالیا در اسلام آباد، انجام داده است.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| براساس خبری که مورخه 27 مرداد منتشر شد، شاه محمود قریشی نایب رئیس حزب تحریک انصاف PTI برای رهایی عمران خان رئیس حزب از زندان اتک، دست به دامن نمایندگان کشورهای غربی شده و به همین منظور دیداری در محل اقامت کمیساریای عالی استرالیا در اسلام آباد، انجام داده است.

براساس گزارش، شاه محمود قریشی در این ضیافت صبحانه که در آن دونالد بلوم سفیر آمریکا، جین ماریوت کمیساریای عالی انگلیس، لزلی اسکنلون کمیساریای عالی کانادا، رینا کیونکا سفیر اتحادیه اروپا، پر آلبرت آیساس سفیر نروژ و آدام توگیو سفیر اندونزی حضور داشتند، آنها را از شرایط نگهداری عمران خان در زندان اتک آگاه ساخته و درخواست ایفای نقش برای آزادی عمران خان را کرده است.

پس از این دیدار شاه محمود قریشی نایب رئیس حزب تحریک انصاف روز گذشته (28 مرداد) به جرم درمیان گذاشتن اطلاعات داخلی کشور با افراد غیر مجاز و تحت قانون انتشار اسرار رسمی، دستگیر شد.

سرفراز بگتی وزیر کشور پاکستان ضمن تایید خبر دستگیری، اظهار داشت که وی توسط آژانس تحقیقات فدرال FIA دستگیر شده است و نام او در پرونده "سائفر" ثبت بود.

گفتنی است پرونده سائفر مرتبط با اظهارات عمران خان رئیس حزب تحریک انصاف PTI در مورد سرنگونی دولت خود درپی فشار آمریکا و اجرای آن توسط هیئت حاکمه نظامی پاکستان درپی تهدیدات ایالات متحده آمریکا، می باشد.

اما حامد میر روزنامه نگار و تحلیلگر برجسته پاکستانی معتقد است که قریشی براساس پرونده سائفر دستگیر نشده است، وی افزود: سعی شده تا با او به تفاهم برسند و معامله ای صورت گیرد درحالیکه وی از آن اجتناب کرده و گفته است که من زندانی شماره 804 (عمران خان) را رها نخواهم کرد و به دلیل عدم معامله با هیئت حاکمه، دستگیر شد. وی افزود: افرادی هم که آزاد می شوند قطعا با هیئت حاکمه معامله کرده اند.

شاه محمود قریشی پیش از دستگیری خود، در نشست مطبوعاتی گفته بود که درست است که با سفرای کشورهای مختلف از جمله سفیر آمریکا دیدار کرده ام. وی منکر صحبت در مورد آزادی عمران خان و مسئله سائفر در طول این نشست شد و گفت که در اعتراض به تاخیر در انتخابات به دیوان عالی کشور مراجعه خواهند کرد.

ارسال نظر

 
1