خبر فوری

 
بیش از 20 کشته و زخمی در حمله انتحاری به خودروی کامیون نیروهای امنیتی پاکستان در کویته
کد خبر :994161079

10:21 1401/09/09


برچسب ها : آتش بس, پلیس بلوچستان, پلیس کویته, تحریک طالبان پاکستان, حمله انتحاری, حمله تروریستی, سپاه مرزی پاکستان, نیروهای امنیتی پاکستان, کویته,

در اثر حمله انتحاری به یک دستگاه کامیون نیروهای امنیتی پاکستان در کویته مرکز ایالت بلوچستان دست کم 5 تن جان باخته و 25 تن دیگر نیز زخمی شدند.


کویته: به گزارش راز نیوز| در اثر حمله انتحاری به یک دستگاه کامیون نیروهای امنیتی پاکستان در کویته مرکز ایالت بلوچستان دست کم 3 تن جان باخته و 28 تن دیگر نیز زخمی شدند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، صبح امروز چهارشنبه یک عامل انتحاری خود را در نزدیکی خودروی کامیون نیروهای امنیتی در منطقه بلیلی شهر کویته منفجر نمود.

در نتیجه این انفجار نفر جان باخته و دست کم 28 تن دیگر شامل 22 نیروی امنیتی و 6 شهروند غیر نظامی نیز زخمی شدند.

طبق گفته اظفر مهسر معاون بازرس کل پلیس کویته، این انفجار از نوع انتحاری بوده و مقدار 25 کیلوگرم مواد منفجره در این عملیات تروریستی به کار گرفته شده بود.

وی افزود: در این انفجار تعداد 3 خودرو شامل یک دستگاه کامیون حامل نیروهای امنیتی، یک دستگاه خودروی سواری مهران سوزوکی و یک دستگاه خودروی سواری کورولا تویوتا طعمه این انفجار انتحاری شدند. مجروحان این حادثه تروریستی بلافاصله به بیمارستان دولتی کویته انتقال یافتند.

عبدالحق عمرانی رئیس ارشد عملیات پلیس در این رابطه اظهار داشت: این انفجار در نزدیکی خودروی کامیون نیروهای امنیتی در منطقه بلیلی شهر کویته به وقوع پیوست که در نتیجه آن چندین نیروی پلیس زخمی شدند.

وی افزود: بلافاصله پس از این حمله پلیس، نیروهای سپاه مرزی و دیگر نیروهای امنیتی با حضور در محل وقوع حادثه تمام منطقه را به محاصره خود درآورده و تحقیقات در خصوص این انفجار را آغاز کردند.

گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان در بیانیه‌ای مسئولیت این اقدام تروریستی را بر عهده گرفت.

این حمله تروریستی تنها یک روز پس از اعلام پایان آتش بس از سوی گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان صورت گرفته است.

ارسال نظر

 
1