خبر فوری

 
 
انوار الحق کاکر نخست وزیر موقت پاکستان
کد خبر :984369880

16:39 1402/05/21


برچسب ها : ANP, انوار الحق کاکر, پاکستان, حزب مردمی بلوچستان, دولت موقت, دکتر عارف علوی, رئیس جمهور پاکستان, موقت, نخست وزیر پاکستان,

دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان، با اسم انوار الحق کاکر به عنوان نخست وزیر موقت پاکستان موافقت کرده است.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان، با اسم انوار الحق کاکر به عنوان نخست وزیر موقت پاکستان موافقت کرده است.

براساس گزارش، سناتور انوار الحق کاکر از حزب مردمی بلوچستان ANP به عنوان نخست وزیر موقت پاکستان انتخاب شده است و دکتر عارف علوی رئیس جمهور این کشور، ضمن موافقت با این اسم پیشنهادی، پیش نویس را امضاء کرد.

 

سناتور انوار الحق از منطقه کاکر ایالت بلوچستان است که پس از تحصیلات ابتدایی، برای تحصیلات عالی به لندن رفت. وی دارای مدرک دکترا در زمینه های علوم سیاسی و جامعه شناسی از دانشگاه بلوچستان است.

سناتور انورالحق کاکر در سال 2008 در انتخابات مجلس شورای ملی از کویته با برگه لیگ (ق) رقابت کرد که در آن نتوانست موفقیتی کسب کند. در سال 2013 میلادی سخنگوی دولت محلی بلوچستان بود و عملکرد کلیدی در تشکیل حزب مردمی بلوچستان داشت. وی در سال 2018 میلادی به عنوان سناتور انتخاب شد و رئیس کمیته پاکستانی های مقیم خارج مجلس سنا می باشد.

شایان ذکر است که سناتور انوار الحق کاکر از سوی برخی از تحلیلگران پاکستان به عنوان فرد نزدیک به هیئت حاکمه پاکستان معرفی شده و گفته می شود که فرمانده ارتش پاکستان با سوء استفاده از جو حاکم در آمریکا برای برکناری احتمالی بایدن رئیس جمهور این کشور، با کنار زدن تمامی گزینه های مورد حمایت واشنگتن، فرد مورد نظر خود را به عنوان نخست وزیر موقت ارائه کرده است.

ارسال نظر

 
1