خبر فوری

 
 
تأکید وزیر امور خارجه پاکستان بر لزوم مشارکت جامعه جهانی در جبران خسارات وارده ناشی از سیل سهمگین اخیر در این کشور
کد خبر :984108730

16:09 1401/10/19


برچسب ها : بلاول بوتو زرداری, پاکستان و سازمان ملل متحد, پاکستان و سوئیس, تغییرات آب و هوایی, تغییرات اقلیمی, وزیر امور خارجه پاکستان,

وزیر امور خارجه پاکستان طی سخنانی در مراسم افتتاحیه نشست بین‌المللی با عنوان «پاکستان مقاوم در برابر آب و هوا» با اشاره به سطح ویرانی‌های ایجاد شده در نتیجه سیل سهمگین اخیر در پاکستان بر لزوم توجه و مشارکت جامعه جهانی برای برون رفت از این بحران، بازسازی مناطق آسیب دیده و جبران خسارات وارده تأکید کرد.


ژنو: به گزارش راز نیوز| وزیر امور خارجه پاکستان طی سخنانی در مراسم افتتاحیه نشست بین‌المللی با عنوان «پاکستان مقاوم در برابر آب و هوا» با اشاره به سطح ویرانی‌های ایجاد شده در نتیجه سیل سهمگین اخیر در پاکستان بر لزوم توجه و مشارکت جامعه جهانی برای برون رفت از این بحران، بازسازی مناطق آسیب دیده و جبران خسارات وارده تأکید کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان امروز دوشنبه در مراسم افتتاحیه نشست بین‌المللی با محوریت بررسی پیامدهای تغییرات اقلیمی بر پاکستان طی سخنانی با اشاره به سطح بالای ویرانی‌های سیل اخیر در پاکستان اظهار داشت: حجم خسارات وارده به قدری زیاد است که علی رغم گذشت 5 ماه از وقوع این بلای طبیعی همچنان مناطقی از کشور زیر آب قرار دارند.

وی با بیان اینکه از هر هفت نفر یک فرد تحت تأثیر سیل قرار گرفته است افزود: در سیل سهمگین و ویرانگر اخیر در پاکستان 33 میلیون نفر تحت تأثیر قرار گرفته‌اند و اقدامات مربوط به بازسازی مناطق آسیب دیده همچنان در دست انجام است.

وزیر امور خارجه پاکستان با خوشامدگویی به شرکت کنندگان در نشست بین‌المللی ژنو از همکاری و حمایت آنان از پاکستان در شرایط دشوار و حساس تقدیر نمود و گفت: امروز اقوام مختلف جهان برای اعلام همبستگی با پاکستان گردهم آمده‌اند، پاکستان یک چارچوب جامع برای در امان ماندن از بلایای طبیعی در آینده را تهیه کرده است.

لازم به ذکر است نشست بین‌المللی «پاکستان مقاوم در برابر آب و هوا» به میزبانی مشترک پاکستان و سازمان ملل متحد در ژنو سوئیس برگزار شد.

ارسال نظر

 
1