خبر فوری

 
 
وزیر بازرگانی پاکستان: حجم تجارت موجود میان پاکستان و آمریکا مطابق با ظرفیت‌های واقعی نیست
کد خبر :982010567

12:55 1401/12/05


برچسب ها : پاکستان و آمریکا, تجارت دوطرفه, روابط تجاری, سید نوید قمر, نماینده ویژه آمریکا در امور تجاری, واشنگتن, وزیر بازرگانی پاکستان,

وزیر بازرگانی پاکستان در جریان دیدار با نماینده ویژه آمریکا در امور تجارت و کسب و کار حجم تجارت موجود میان اسلام آباد و واشنگتن را پایین‌تر از ظرفیت‌های واقعی عنوان نمود.


واشنگتن: به گزارش راز نیوز| وزیر بازرگانی پاکستان در جریان دیدار با نماینده ویژه آمریکا در امور تجارت و کسب و کار حجم تجارت موجود میان اسلام آباد و واشنگتن را پایین‌تر از ظرفیت‌های واقعی عنوان نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، سید نوید قمر وزیر فدرال بازرگانی پاکستان که در سفر رسمی خود در آمریکا حضور دارد روز گذشته در محل سفارت پاکستان در واشنگتن با دلاور سید نماینده ویژه آمریکا در امور تجارت و کسب و کار دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که الیزابت هورست دبیر معاون وزیر خارجه آمریکا، جی مک گرات معاون دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور پاکستان، مسعود خان سفیر پاکستان در واشنگتن، محمد صالح احمد فاروقی معاون وزیر بازرگانی، اسد گیلانی دبیر هیئت سرمایه گذاری نیز حضور داشتند دو طرف در خصوص راهکارها و منابع مختلف ارتقای تجارت دوجانبه میان پاکستان و آمریکا به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در این دیدار تجارت دوجانبه میان پاکستان و آمریکا، سرمایه گذاری مستقیم خارجی، فعالیت‌های تجاری شرکت‌های آمریکایی موجود در پاکستان و صادرات پاکستان به آمریکا  و مسائل اجرایی و نظارتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وزیر بازرگانی پاکستان در این دیدار با بیان اینکه حجم تجارت موجود میان اسلام آباد و واشنگتن مطابق با ظرفیت‌های واقعی نیست اظهار داشت: پاکستان بازار بزرگی با اندازه اقتصاد آمریکا و طبقه متوسط ​​بزرگ و پویا دارد.

وی با استقبال از آغاز مجدد نشست وزیران توافقنامه چارچوب سرمایه گذاری تجاری پاکستان و آمریکا بعد از گذشت نزدیک به 8 سال آن را نقطه عطفی در جهت توسعه روابط تجاری میان پاکستان و آمریکا به عنوان محور روابط دو کشور دانست.

سید نوید قمر خاطرنشان کرد: سرعت رو به افزایش تجارت دوجانبه که پس از آغاز مجدد مذاکرات عالی رتبه ایجاد شده است به درک و شناسایی بهتر پتانسیل‌های موجود تجاری میان دو کشور کمک خواهد نمود.

وی با اشاره به حجم تقریبی 12 میلیارد دلاری تجارت میان دو کشور خاطرنشان کرد: آمار و ارقام حجم تجارت دوجانبه مطابق با پتانسیل‌های موجود میان دو کشور نیست، پاکستان بازار بزرگی با اندازه اقتصاد آمریکا و طبقه متوسط ​​بزرگ و پویا دارد. پاکستان مشتاقانه منتظر فرصت‌های گسترده‌ای به ویژه در بخش‌های آی‌تی، فناوری، کشاورزی و سایر بخش‌هاست.

در ادامه این دیدار دلاور سید نماینده ویژه آمریکا در امور تجارت و کسب و کار نیز اظهار داشت: فرصت‌های آشکاری در یک بازار سالم و گسترده‌ای برای ارتقای حجم تجارت دوجانبه وجود دارد.

الیزابت هورست دبیر معاون وزیر خارجه آمریکا نیز طی سخنانی در این دیدار بر عزم واشنگتن برای ارتقای بیش از پیش روابط میان پاکستان و آمریکا تأکید کرد.

در ادامه این دیدار دو طرف در خصوص امور عملیاتی مرتبط به تجارت دوجانبه به بحث و گفتگو پرداختند و نسبت به تعیین یک نماینده ویژه از سوی دو طرف جهت اولویت بندی، هماهنگی و رفع موانع موجود در مسیر تجارت توافق نمودند.

وزیر بازرگانی پاکستان در این دیدار همچنین موضوع صادرات انبه پاکستانی به آمریکا را نیز مطرح و بر لزوم اجرایی نمودن کامل چارچوب ارائه تسهیلات در جهت صادرات هرچه بیشتر این محصول خاص به آمریکا تأکید کرد.

ارسال نظر

 
1