خبر فوری

 
هشتمین رایزنی سیاسی دو جانبه پاکستان و عمان در مسقط برگزار شد
کد خبر :981550533

14:34 1403/06/07


برچسب ها : پاکستان و عمان, رایزنی, روابط دو جانبه, فلسطین, مذاکرات سیاسی, معاون وزیر امور خارجه پاکستان, نوار غزه,

هشتمین نشست رایزنی های سیاسی دوجانبه پاکستان و عمان روز سه‌شنبه در مسقط عمان برگزار شد.


مسقط: به گزارش راز نیوز| هشتمین نشست رایزنی های سیاسی دوجانبه پاکستان و عمان روز سه‌شنبه در مسقط عمان برگزار شد.

این نشست به ریاست سفیر شهریار اکبر خان معاون وزیر خارجه برای خاورمیانه پاکستان و سفیر شیخ احمد بن هشیل بن راشد رئیس شورای همکاری خلیج فارس و اداره منطقه همسایه عمان برگزار شد.

دو طرف به طور جامع تمامی جنبه های همکاری دوجانبه میان پاکستان و عمان از جمله روابط سیاسی، تجاری، سرمایه گذاری، امنیتی و دفاعی، فرهنگی، بهداشتی و کنسولی را مورد بررسی قرار دادند. همکاری پاکستان و عمان در مجامع چند جانبه نیز مورد ارزیابی قرار گرفت.

با توجه به اهمیت کمیسیون مشترک وزیران، دو طرف توافق کردند که هشتمین نشست را زودتر به میزبانی اسلام آباد برگزار کنند. طرفین همچنین بر افزایش بیشتر حجم تجارت دوجانبه و افزایش همکاری های سرمایه گذاری توافق کردند.

از طرف عمانی برای سرمایه گذاری در بخش های کشاورزی، مواد معدنی و فناوری اطلاعات تحت شورای تسهیل سرمایه گذاری ویژه (SIFC) دعوت شد.

طرف عمانی حمایت خود را از اولین نمایشگاه تجاری پاکستان که در تاریخ 13 تا 14 اکتبر 2024 در مسقط برگزار می شود ابراز کرد. همچنین از تصمیم پاکستان برای دادن ویزا در بدو ورود به اتباع عمانی استقبال شد.

دو طرف نسبت به جنگ اسرائیل علیه غزه و نسل کشی مردم فلسطین ابراز نگرانی کرده و با تاکید بر ضرورت آتش بس فوری و بدون قید و شرط، خواستار ایجاد یک کشور پایدار و مستقل فلسطین شدند.

هیأت پاکستانی همچنین با شیخ خلیفه بن علی بن عیسی الحرثی معاون وزیر امور خارجه در امور دیپلماتیک دیدار کرد. معاون وزیر تمایل عمان برای تقویت بیشتر روابط پاکستان و عمان و پیشبرد گفتگو و همکاری دوجانبه را به اشتراک گذاشت.

رایزنی های سیاسی دوجانبه یک مکانیسم گفتگوی مهم بین پاکستان و عمان برای بررسی همه جانبه روابط دوجانبه و کشف زمینه های جدید همکاری برای تحکیم بیشتر روابط تاریخی و استراتژیک بین دو کشور می باشد.

ارسال نظر

 
1