خبر فوری

 
 
نخست وزیر پاکستان: در این لحظه‌های دشوار در کنار برادران ترک خود ایستاده‌ایم
کد خبر :980596964

10:14 1401/11/25


برچسب ها : اعظم نذیر تارر, بلاول بوتو زرداری, پاکستان و ترکیه, زلزله ترکیه, زلزله زدگان, سردار ایاز صادق, سفیر ترکیه, محمد شهباز شریف, مهمت باچاجی, نخست وزیر پاکستان, وزیر امور خارجه پاکستان, کمک های بشردوستانه,

نخست وزیر پاکستان در جریان دیدار با سفیر ترکیه در اسلام آباد حادثه سهمگین زمین‌لرزه در ترکیه اظهار داشت: ملت پاکستان در این لحظه‌های دشوار و حساس در کنار برادران ترک خود حضور دارند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| نخست وزیر پاکستان در جریان دیدار با سفیر ترکیه در اسلام آباد حادثه سهمگین زمین‌لرزه در ترکیه اظهار داشت: ملت پاکستان در این لحظه‌های دشوار و حساس در کنار برادران ترک خود حضور دارند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان روز گذشته به همراه بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه، اعظم نذیر تارر وزیر قانون و دادگستری و سردار ایاز صادق وزیر امور اقتصادی در محل سفارت ترکیه در اسلام آباد حضور یافت و مراتب تأسف و تأثر عمیق دولت و ملت پاکستان در حادثه جان‌گداز وقوع زمین‌لرزه مهیب که منجر به جان باختن تعداد کثیری از شهروندان ترکیه‌ای شد را ابراز داشت.

نخست وزیر پاکستان اظهار داشت: ضایعه جان باختن تعداد زیادی از شهروندان ترکیه‌ای در حادثه وقوع زمین‌لرزه باعث تأسف است و تمام ملت پاکستان نسبت به این ضایعه اندوهگین است، ملت و دولت پاکستان در این لحظات دشوار و جان‌گداز در کنار برادران ترک خود ایستاده‌اند. ما هرگونه اقدام لازم برای برادران ترک خود را انجام دادیم و روند ارسال محموله‌های بشردوستانه به ترکیه ادامه دارد. این محموله‌ها شامل چادر، پتو، لباس گرم و دیگر وسایل لازم برای زلزله‌زدگان است.

وی خاطرنشان کرد: ما محموله‌های کمکی خود را از طریق مسیرهای هوایی، دریایی و زمینی به ترکیه ارسال کرده‌ایم و در حال بررسی ارسال محموله‌های بشردوستانه از طریق خطوط ریلی هستیم. وزارت امور خارجه پاکستان و سفارت ترکیه به صورت روزانه ما را از وضعیت ترکیه آگاه می‌کنند و ما بر اساس گزارش‌های دریافتی اقدامات لازم برای ارسال کمک انجام می‌دهیم.

وی افزود: ما به حمایت‌های خود از برادران ترکیه تا زمان احیای کامل زندگی و بازسازی نقاط آسیب دیده ادامه خواهیم داد و لحظه‌ای از کمک به برادران ترکیه‌ای خود دست برنخواهیم داشت، دولت ترکیه در زمین‌لرزه سال 2005 میلادی، سیل 2010 میلادی و وقوع سیلاب سال گذشته به صورت همه جانبه پاکستان را یاری کرده است.

محمد شهباز شریف در ادامه اظهارات خود از سفیر ترکیه درخواست کرد وی را از نیازهای مردم آسیب دیده ترکیه آگاه کند تا تدارکات برای وسایل ضروری مطابق با نیازهای موجود صورت گیرد.

در ادامه این دیدار بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان نیز طی سخنانی با ابراز تأسف نسبت به تلفات جانی گسترده و خسارت‌های وسیع مالی در نتیجه زمین‌لرزه مهیب در ترکیه عنوان داشت: ما تمامی اقدامات لازم و ممکن برای کمک به برادران ترکیه‌ای خود را به کار بسته‌ایم.

اعظم نذیر تارر وزیر قانون و دادگستری پاکستان نیز با ابراز تأسف نسبت به خسارات مالی و جانی در زلزله مهیب ترکیه، بازسازی نقاط آسیب دیده و احیای زندگی مردم این مناطق را چالشی بسیار بزرگ عنوان نمود و گفت: بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی پاکستان آماده کمک به ترکیه هستند.

در بخش دیگری از این دیدار مهمت باچاجی سفیر ترکیه در اسلام آباد با تقدیر از حمایت‌ها و همبستگی مقامات پاکستانی در خصوص حادثه زمین‌لرزه گفت: شمار جان باختگان در زمین‌لرزه اخیر به بیش از 35 هزار نفر می‌رسد و ما در این وضعیت با چالشی بسیار بزرگ مواجه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: روند امدادرسانی و آواربرداری در مناطق آسیب دیده از زمین‌لرزه همچنان ادامه دارد، ارتش پاکستان، سازمان‌های مردم نهاد(NGO) و نیکوکاران پاکستانی نیز پا به پای دیگر تیم‌های امدادی در حال فعالیت در روند آواربرداری و نجات حادثه دیدگان هستند و ما قدردان این زحمات هستیم.

ارسال نظر

 
1