خبر فوری

 
 
تربت: دو شهروند بلوچ توسط نیروهای ارتش پاکستان ربوده شدند
کد خبر :977842531

11:21 1402/05/20


برچسب ها : ارتش پاکستان, افراد ربوده شده بلوچ, شهر تربت, شهروندان بلوچ, نیروهای امنیتی پاکستان,

دو شهروند جوان بلوچ طی عملیات نیروهای ارتش پاکستان و نهادهای امنیتی این کشور از شهر تربت مرکز شهرستان کیچ ایالت بلوچستان ربوده شدند.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| دو شهروند جوان بلوچ طی عملیات نیروهای ارتش پاکستان و نهادهای امنیتی این کشور از شهر تربت مرکز شهرستان کیچ ایالت بلوچستان ربوده شدند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، نیروهای امنیتی ارتش پاکستان و مأموران سرویس‌های اطلاعاتی این کشور با یورش به مغازه‌ای در بازار کولوائی در منطقه آبسر شهر تربت دو جوان بلوچ به نام‌های ظریف بلوچ و طاهر بلوچ را دستگیر و به محل ناشناس منتقل کردند.

طبق آخرین اطلاعات دریافت شده طاهر بلوچ پس از گذشت ساعاتی از بند سرویس‌های اطلاعاتی آزاد و به منزل خود بازگشته است، در حالی که ظریف بلوچ همچنان در بند سرویس‌های اطلاعاتی پاکستان قرار دارد.

گفتنی است روند ربوده شدن شهروند بلوچ با شدت هرچه بیشتر همچنان تداوم دارد، طی ده روز گذشته از ابتدای ماه جاری میلادی تاکنون ربوده شده 7 نفر گزارش شده است و از این میان تنها یک فرد آزاد گشته است.

همچنین طبق آمار گردآوری شده از سوی بخش داده خبرگزاری بلوچستان پست، تنها طی دو هفته انتهایی ماه ژوئیه تعداد 34 نفر از نقاط مختلف ایالت بلوچستان ربوده شده و 8 نفر نیز از بند نهادهای امنیتی پاکستان آزاد شده‌اند، همچنین جسد چهار تن از افراد ربوده شده نیز ظرف این مدت کشف شده است.

در گزارش تفصیلی منتشر شده از سوی بخش حقوق بشر جنبش ملی بلوچ(BNM) ماه ژوئیه به عنوان بدترین ماه از نظر حقوق بشر در سال جاری میلادی معرفی شده است.

طبق این گزارش در ماه ژوئیه سال جاری ربوده شدن 57 نفر گزارش شده است و هفت نفر دیگر نیز توسط نیروهای امنیتی ارتش پاکستان به قتل رسیده و اجساد آن در مناطق مختلف رها شده است.

 

 

 

ارسال نظر

 
1