خبر فوری

 
 
عملیات های تروریستی و درگیری تحریک طالبان با نیروهای امینتی پاکستان در نقاط مختلف از ایالت خیبر
کد خبر :9719287

15:04 1402/03/18


برچسب ها : پذیرش مسئولیت حمله, پیشاور, تحریک طالبان پاکستان, تروریست های تحریک طالبان پاکستان, حملات تروریستی, درگیری مسلحانه, دیره اسماعیل خان, فرد تسلیم شده, متنی, نوشهره,

محمد خراسانی سخنگوی گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان در بیانیه ای مسئولیت حملات تروریستی و درگیری با نیروهای امنیتی پاکستان در نقاط مختلف از ایالت خیبر پختون خوا را برعهده گرفت و مدعی شد که در یکماه گذشته حدود 14 نیروی امنیتی مقابل تروریست ها تسلیم شده اند...


خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| محمد خراسانی سخنگوی گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان با اشاره به تشدید عملیات های تروریستی این گروه در نقاط مختلف پاکستان از جمله ایالت خیبر پختون خوا علیه نیروهای امینتی پاکستان، بیان داشت که درپی دعوت تحریک طالبان پاکستان از نیروهای امنیتی پاکستان در خصوص خروج از این جنگ، در ماه جاری حدودا 14 نیروی امنیتی پاکستان خود را مقابل مجاهدین تسلیم کرده اند که 6 ارتشی، 5 نیروی سپاه مرزیFC  و3 نیروی لیویز از جمله آنها می باشند.

وی در ادامه این پیام مجددا از نیروهای امنیتی پاکستان خواست تا از این جنگ که آن را درآمد دلاری ژنرال های ارتش پاکستان توصیف کرد، خارج شوند و در مسیر برادران و فرزندان شجاعی که درحال جنگیدن برای حقوق، عزت و دفاع از مردم پاکستان می باشند مانع ایجاد نکنند و به عنوان دست و بازوی مجاهدین عمل کنند. نیروهای امنیتی خود را از این جنگ خارج کنند تا ما بتوانیم به دشمن اصلی این کشور که منابع را اشغال کرده است، مردم را از دست آن گروه ارتشی نجات دهیم.

افرادی که ضمن خروج از نیروی امنیتی به دعوت تحریک طالبان پاکستان لبیک گفته اند، ما به خانواده هایشان تبریک می گوییم که این افراد ضمن درک حقایق از این جنگ خارج شدند .

درگیری: محمد خراسانی در پیامی دیگر تصریح داشت که روز گذشته (7 ژوئن / 17 خرداد) در منطقه جندا بخش صافی شهرستان مهمند ایجنسی درگیری میان ارتش و مجاهدین رخ داد که در این درگیری رودر رو سه نظامی ارتش کشته و دو تن زخمی شدند درحالیکه مجاهدین موفق به خروج امن از محل شدند.

حمله: سخنگو همچنین بیان داشت که مجاهدین تحریک طالبان پاکستان ضمن یورش به خودروی معاون سرپرست ارشد پلیس منطقه در تکواره بخش کلاچی شهرستان دیره اسماعیل خان نیروی پلیس را مورد حمله قرار دادند که منجر به کشته و زخمی شدن نیروهای پلیس از جمله شخص معاون شد.

این درحالی است که صفحه وابسته به دایره مبارزه با تروریسم در توییتر بیان داشت که عبدالرشید خان روز چهارشنبه 7 ژوئن مورد حمله افراد ناشناس قرار گرفت، وی پیش از این نیز مورخه 22 مه (1 خرداد) هدف حمله تروریستی قرار گرفته بود. در حمله روز گذشته یک نیروی پلیس زخمی شده است. این حادثه یادآور تهدیدهای مداومی است که مقامات مجری قانون در تلاش برای حفظ صلح و امنیت در منطقه با آن مواجه هستند.

درگیری: سخنگو در بیانیه ای اظهار داشت که مجاهدین تحریک طالبان در منطقه متنی بخش بده بیر شب سه شنبه (شب 16 خرداد) هدف یورش قرار گرفتند که در پاسخ به تیراندازی نیروهای امنیتی، آتش گشوده و تعدادی از آنها را زخمی کردند. در این درگیری یکی از مجاهدین ملنگ به درجه شهادت نائل گشت درحالیکه دیگر رزمندگان موفق به خروج از محل شدند.

بخوانید: ادعای پلیس پیشاور در رابطه با خنثی سازی پروژه تروریستی

حمله: محمد خراسانی با بیان اینکه در شهرستان نوشهره حوالی پیشاور علیه نیروهای دایره مبارزه با تروریسم حمله کردیم، گفت: مجاهدین شب چهارشنبه (شب 17 خرداد) عملیات کمین علیه خودروی دایره مبارزه با تروریسم را در منطقه نظام پور شهرستان نوشهره ترتیب دادند که منجر به هلاکت 6 نیروی پلیس شد.

وی افزود، مجاهدین در این حمله 4 عدد کلاشینکوف و 3 عدد کلت به غنیمت برداشتند.

این درحالی است که دایره مبارزه با تروریسم این حمله را و ادعای تحریک طالبان پاکستان را تکذیب کرد و گفت: تحریک طالبان پاکستان برای پنهان کردن شکست های فاحش خود دست به تبلیغات دروغین می زند.

حمله: سخنگو در ادامه بیانیه های خود در پیامی مدعی شد که مجاهدین شب 7 ژوئن (شب 17 خرداد) پاسگاه اچینی در منطقه سربند را با آر پی جی و نارنجک های دستی مورد حمله قرار دادند که احتمال وارد آمدن تلفات جانی و مالی به پلیس زیاد است.

بخوانید: دفع حمله تروریستی علیه پاسگاه سربند اچینی در پیشاور

ارسال نظر

 
1