خبر فوری

 
وزیر کشور پاکستان: اتباع افغان در حملات تروریستی اخیر در کشور نقش داشتند
کد خبر :966740146

10:09 1402/09/09


برچسب ها : اسلام آباد, بنون, حملات تروریستی, سناتور سرفراز بگتی, شهروندان افغان, مجلس سنای پاکستان, مرز چمن, وزیر کشور پاکستان,

وزیر کشور پاکستان طی اظهاراتی از حضور اتباع افغان در حوادث تروریستی اخیر در نقاط مختلف پاکستان خبر داد و گفت: مشارکت اتباع افغانی در 14 مورد از میان 26 حادثه تروریستی اخیر برای ما به اثبات رسیده است.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| وزیر کشور پاکستان طی اظهاراتی از حضور اتباع افغان در حوادث تروریستی اخیر در نقاط مختلف پاکستان خبر داد و گفت: مشارکت اتباع افغانی در 14 مورد از میان 26 حادثه تروریستی اخیر برای ما به اثبات رسیده است.

بر اساس جزئیات منتشر شده، سرفراز بگتی وزیر کشور دولت موقت فدرال پاکستان طی گزارشی به کمیته داخلی سنای پاکستان از نقش و مشارکت اتباع افغانی در حملات تروریستی اخیر در پاکستان پرده برداشت.

وی اظهار داشت: حمله تروریستی اخیر به کاروان نیروهای امنیتی در بنون توسط یک عامل انتحاری تبعه افغان صورت گرفته است و ما اطمینان داریم در حمله خونین میانوالی نیز اتباع افغان حضور داشته‌اند.

سرفراز بگتی تصریح کرد: در 14 حمله از میان 26 حمله تروریستی اخیر در پاکستان اتباع افغانی مشارکت داشته‌اند.

وی در بخش دیگری از گزارش خود به مجلس سنای پاکستان در خصوص بازگشت اتباع افغانی غیر قانونی به کشورشان خاطرنشان کرد: تاکنون 400 هزار نفر از اتباع غیر مجاز مقیم پاکستان به کشورشان بازگردانده شده‌اند، در نخستین مرحله تعداد 300 هزار نفر از این افراد بازگشتند و طبق آخرین آمار تعداد اتباع طرد شده به کشورشان نزدیک به 400 هزار نفر است.

وی افزود: 296 هزار نفر از اتباع غیر قانونی افغان به صورت داوطلبانه به کشورشان بازگشتند اما برخی سعی دارند این موضوع را القا کنند که ما با بازداشت این افراد تمامی آنها را وادار به کشورشان بازگردانده ایم.

وی در خصوص وضعیت گذرگاه مرزی چمن گفت: در مرز چمن تنها مردم وارد پاکستان نمی‌شوند، بلکه این گذرگاه بسیار بزرگی است، افراد مختلفی به میل خود وارد کشور شده و پس از انجام مأموریت خود به افغانستان بازمی‌گردند، این مرز بدون هیچ‌گونه چارچوب و نظام خاصی عمل می کند و افراد در ملا عام به قاچاق مشغول هستند.

بخوانید: اسلام آباد تحویل حافظ گل بهادر را از طالبان افغانستان خواستار شد
 

ارسال نظر

 
1