خبر فوری

 
تقویت روابط اقتصادی محور رایزنی مقامات پاکستان و ترکیه
کد خبر :965821722

14:15 1403/01/02


برچسب ها : افزایش روابط, پاکستان و ترکیه, روابط اقتصادی, روابط تجاری, روابط دوجانبه, روابط سیاسی, سفیر ترکیه, محمد اورنگزیب, مهمت باچاجی, همکاری دوجانبه, وزیر دارایی, وزیر دارایی و درآمدهای پاکستان,

پاکستان و ترکیه بر تقویت همکاری در بخش های مالی و اقتصادی و افزایش روابط دوجانبه برای رفاه هر دو کشور توافق کردند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | پاکستان و ترکیه بر تقویت همکاری در بخش های مالی و اقتصادی و افزایش روابط دوجانبه برای رفاه هر دو کشور توافق کردند.

این توافق در نشستی که میان مهمت باچاجی سفیر ترکیه و محمد اورنگزیب وزیر دارایی و درآمدهای پاکستان در اسلام آباد برگزار شد، صورت گرفت.

در این دیدار موضوعات مورد علاقه دوجانبه و تقویت بیشتر روابط و همکاری میان پاکستان و ترکیه مورد بحث و بررسی مقامات دو کشور قرار گرفت.

محمد اورنگزیب از روابط برادرانه پاکستان و ترکیه که عمیقاً ریشه در ایمان، تاریخ و وابستگی های فرهنگی مشترک دارد، ابراز خرسندی کرد.

وی با اشاره بر روابط عالی سیاسی و اجتماعی موجود بین دو کشور، بر ضرورت تبدیل این روابط به همکاری‌های اقتصادی و تجاری قوی با استفاده از حداکثر ظرفیت خود تأکید کرد و از امضای توافقنامه تجارت کالا و موافقتنامه تجارت ترجیحی در سال 2022 به عنوان گامی مثبت در جهت دستیابی به هدف تجاری دوجانبه پنج میلیارد دلاری در میان مدت، استقبال کرد.

وزیر دارایی در ادامه این نشست سفیر ترکیه را از امکانات شورای تسهیل سرمایه گذاری ویژه در پاکستان (SIFC) که اخیراً تأسیس شده است، مطلع کرد و گفت: هدف SIFC جذب سرمایه گذاری از کشورهای دوست در بخش های مختلف از جمله دفاع، کشاورزی، معادن و مواد معدنی، انرژی و صنعت فناوری اطلاعات است.

وی در پایان این نشست بر لزوم کار فعالانه برای افزایش تجارت و سرمایه گذاری از طریق ارتباطات در سطح دولت و ترتیبات تجاری در زمینه های مورد علاقه دوجانبه تأکید کرد.

ارسال نظر

 
1