خبر فوری

 
 
عطاالله تارر: ژاپن شریک مهم توسعه پاکستان است
کد خبر :965166754

15:47 1403/02/28


برچسب ها : آژانس همکاری بین المللی ژاپن, سرمایه گذاری, سفیر ژاپن, میتسوهیرو وادا, وزیر اطلاع رسانی, وزیر اطلاع رسانی و رسانه,

عطاالله تارر وزیر اطلاع رسانی و صدا و سیمای پاکستان، ژاپن را شریک مهم توسعه پاکستان توصیف کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | عطاالله تارر وزیر اطلاع رسانی و صدا و سیمای پاکستان، ژاپن را شریک مهم توسعه پاکستان توصیف کرد و گفت: حمایت توکیو در شرایط سخت همیشه برای مردم پاکستان ارزشمند بوده است.

وزیر اطلاع رسانی و صدا و سیما این اظهارات را در گفتگو با وادا میتسوهیرو سفیر ژاپن در پاکستان بیان کرد و گفت: پاکستان و ژاپن از روابط دوستانه و همکاری دیرینه برخوردارند.

در این دیدار، روابط دیپلماتیک دوجانبه، همکاری در بخش های رسانه ای، جلوگیری از نشر اخبار جعلی، ابتکارات اقتصادی دولت و سایر موضوعات مهم مورد علاقه طرفین مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دو کشور توافق کردند که دامنه همکاری ها را در بخش های مختلف بیشتر گسترش دهند.

در همین حال، عطاالله تارر از حمایت آژانس همکاری بین المللی ژاپن از توسعه پاکستان قدردانی کرد و افزود: دولت پاکستان اقدامات متعددی را برای بهبود فضای کسب و کار و ترویج سرمایه گذاری از جمله اصلاحات در هیئت درآمد فدرال پاکستان (FBR) برای افزایش خالص مالیات، انجام داده است.

وزیر اطلاع رسانی و صدا و سیمای پاکستان در ادامه گفت: اقداماتی برای ارائه تسهیلات تجاری به بخش خصوصی در حال انجام است، همچنین پس از روی کار آمدن دولت فعلی، توسعه اقتصادی پاکستان شتاب گرفت و مجلات مالی بین المللی نیز پیشرفت اقتصادی در این کشور را پیش بینی کرده اند.

در این دیدار همچنین موضوعاتی در خصوص پیشگیری از انتشار اخبار جعلی و ارتقای روابط دو کشور در حوزه رسانه مورد بحث و بررسی مقامات دو کشور قرار گرفت و به همین مناسبت عطاالله تارر خاطر نشان کرد: جهان با چالش بزرگ اخبار جعلی مواجه است و برای غلبه بر این چالش ها نیاز به همکاری جمعی وجود دارد.

در پایان این نشست، وادا میتسوهیرو سفیر ژاپن بیان کرد: ژاپن به دنبال روابط قوی تر با پاکستان است.

ارسال نظر

 
1