خبر فوری

 
 
دیدار پادشاه بوتان با نخست وزیر و رئیس جمهور هند طی سفر به دهلی نو
کد خبر :963032179

15:19 1402/01/16


برچسب ها : بوتان, پادشاه بوتان, دراپادی مورمو, دهلی نو, دیدار, رئیس جمهور هند, روابط دوجانبه, گفتگو, نارندرا مودی, نخست وزیر هند, همکاری دوجانبه, هند و بوتان,

جیگمی خسار نامگیال وانگچوک پادشاه بوتان طی سفر به دهلی نو با نارندرا مودی نخست وزیر و دراپادی مورمو رئیس جمهور هند بصورت جداگانه دیدار و گفتگو کرد.


دهلی نو: به گزارش راز نیوز | جیگمی خسار نامگیال وانگچوک پادشاه بوتان طی سفر به دهلی نو با نارندرا مودی نخست وزیر و دراپادی مورمو رئیس جمهور هند بصورت جداگانه دیدار و گفتگو کرد.

پادشاه بوتان روز دوشنبه 14 فروردین (3 آوریل) در خصوص بروز برخی نگرانی در راستای توسعه تلاش های چین جهت گسترش نفوذ بر تیمفو پایتخت بوتان، سفر دو روزه خود را به هند آغاز کرد.

نارندرا مودی ضمن استقبال از جیگمی خسار نامگیال وانگچوک پادشاه بوتان بر گسترش روابط و همکاری های دوجانبه در زمینه های مختلف از جمله بر توسعه همکاری اقتصادی میان هند و بوتان تاکید کرد.

در ادامه همچنین دراپادی مورمو رئیس جمهور هند ضمن خوشامدگویی به پادشاه بوتان بیان کرد: روابط و همکاری میان هند و بوتان از ترکیب اعتماد متقابل، حسن نیت و تفاهم برخوردار است و هند اهمیت بسیاری برای روابط خود با بوتان قائل است.

وی هند را بزرگترین شریک توسعه بوتان معرفی کرد و افزود: هند به حمایت خود از پروژه‌های بوتان در زمینه های بهداشت، آموزش، کشاورزی، زیرساخت ‌ها، دیجیتالی‌ سازی و توسعه مهارت ادامه خواهد داد، همچنین در سال جاری بوتان قرار است از رده کشورهای کمتر توسعه یافته (LDC) خارج و در مسیر تبدیل شدن به یک اقتصاد پر درآمد قدم بردارد.

وی در پایان این دیدار، هند را در هر زمان حامی رشد بوتان عنوان کرد و بر لزوم گسترش روابط و همکاری دوجانبه در زمینه های مختلف میان دو کشور تاکید نمود.

ارسال نظر

 
1