خبر فوری

 
دیدار های جداگانه فرمانده نیروی زمینی ارتش چین با مقامات بلندپایه نظامی و سیاسی پاکستان
کد خبر :946584721

13:03 1403/06/06


برچسب ها : ارتش آزادی بخش خلق چین, پاکستان و چین, خواجه محمد آصف, روابط دو جانبه, ژنرال سید عاصم منیر احمد, فرمانده ارتش پاکستان, محمد شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان, وزیر دفاع پاکستان,

ژنرال لی کیائو مینگ فرمانده نیروی زمینی ارتش چین در جریان سفر رسمی به پاکستان با مقاماتی چون ژنرال عاصم منیر فرمانده ارتش، خواجا محمد آصف وزیر دفاع و محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان دیدار کرد.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| ژنرال لی کیائو مینگ فرمانده نیروی زمینی ارتش چین در جریان سفر رسمی به پاکستان با مقام های بلندپایه نظامی و سیاسی این کشور شامل ژنرال عاصم منیر فرمانده ارتش، خواجا محمد آصف وزیر دفاع و محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان دیدار کرد و طرفین تحکیم همکاری های دو جانبه اطلاعاتی، امنیتی و توسعه مشارکت در مجاممع منطقه ای و بین المللی را خواستار شدند.

دیدار با نخست وزیر

محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان طی گفتگو با فرمانده نیروی زمینی ارتش خلق چین ضمن ابراز خرسندی نسبت به تبادلات در سطح نظامی میان دو کشور، خاطر نشان کرد که مناسبات راهبردی و دفاعی فی‌مابین امری ضروری برای صلح و ثبات منطقه می باشند.

وی ادامه داد که چین دوست آزموده شده و قابل اعتماد پاکستان است که مناسبات میان دو کشور از حمایت نهادی و سیاسی و مردمی گسترده در پاکستان برخوردار می باشند.

ژنرال لی کیائو مینگ طی صحبت با نخست وزیر پاکستان، گفت: چین به عنوان یک برادر آهنین، شریک راهبردی و دوست قابل اعتماد، بالاترین اولویت را به روابط خود با پاکستان می دهد. وی تمایل خود برای گسترش دوستی دو جانبه بین چین و پاکستان به سطوح جدیدی از همکاری و مشارکت را ابراز کرد.

وی عملکرد پاکستان در توسعه صلح و ثبات در منطقه و مبارزه با تروریسم را مورد تمجید قرار داد و عزم راسخ ارتش ملی خلق چین جهت توسعه بیشتر همکاری با پاکستان به منظور ارتقای توانایی های نیروهای مسلح دو کشور را ابراز کرد.

دیدار با فرمانده ارتش پاکستان

روابط عمومی ارتش پاکستان ISPR، گزارش داد که ژنرال لی کیائو مینگ فرمانده نیروی زمینی ارتش آزادیبخش خلق چین روز دوشنبه با ژنرال سید عاصم منیر در ستاد فرماندهی دیدار کرد. این دیدار فرصتی برای گفتگوهای عمیق در مورد موضوعات مورد علاقه دوجانبه، امنیت منطقه ای، آموزش نظامی و اقداماتی برای تقویت بیشتر همکاری های دفاعی دوجانبه فراهم آورد.

ژنرال عاصم منیر بر روابط مستحکم بین ارتش پاکستان و ارتش آزادیبخش خلق تأکید کرد و ضمن برجسته سازی همکاری نظامی دوجانبه به عنوان گواهی بر برادری پایدار بین دو ملت، از رهبری عالی چین تشکر کرد و گفت: پاکستان عمیقا روابط برادرانه خود با چین را ارج می نهد .

دیدار با وزیر دفاع

 وزیر دفاع پاکستان ضمن خوشامدگویی به مهمان، دوستی با چین را سنگ بنای سیاست خارجی پاکستان عنوان کرد که مبتنی بر هماهنگی در مسائل منطقه ای و جهانی است.

وی در ادامه سازوکارهای دو جانبه موجود مانند گفتگوهای راهبردی، مشاوره کنسولی و مشاوره مبارزه با تروریسم را مورد تمجید قرار داد و گفت: پاکستان حمایت های دیپلماتیک و مادی چین در مبارزه با تروریسم در مجامع بین المللی و منطقه قدردانی می کند.

ارسال نظر

 
1