خبر فوری

 
استعفای سردار اختر مینگل در واکنش به رویه حاکمیت با ایالت بلوچستان
کد خبر :9455146

15:51 1403/06/13


برچسب ها : اختر مینگل, استعفا, اسلام آباد, بلوچستان, سردار اختر مینگل, مجلس ملی پاکستان, هیئت حاکمه پاکستان, هیئت حاکمه نظامی پاکستان,

سردار اختر مینگل رهبر حزب ملی بلوچستان BNP و عضو مجلس ملی امروز در واکنش به رویه نامناسب حاکمیت نظامی و سیاسی پاکستان در برخورد با تحولات بلوچستان، استعفای خود را به مقام مربوطه مجلس ملی ارائه کرد...


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| سردار اختر مینگل رهبر حزب ملی بلوچستان BNP و عضو مجلس ملی امروز در واکنش به رویه نامناسب حاکمیت نظامی و سیاسی پاکستان در برخورد با تحولات بلوچستان، استعفای خود را به مقام مربوطه مجلس ملی ارائه کرد.

سردار اختر مینگل در حالی این تصمیم را گرفته و اقدام کرده است که از طرفی حملات شبه نظامیان مسلح بلوچ در ایالت بلوچستان تشدید یافته و از طرفی هم تظاهرات همگانی علیه اقدامات و رویه های حاکمیت پاکستان از جمله ربایش افراد، جریان دارد.

وی در بیانیه ای اظهار داشت: چون نتوانستم برای مردم خود کاری کنم، تصمیم به استفعفای از مجلس ملی را گرفته ام. نه کسی ما را درک می کند و نه کسی به حرف های ما گوش می دهد.

او ضمن طلب بخشش از تمامی افرادی که به او رأی داده اند، گفت: این مجلس به حرف ما گوش نمی دهد پس نشستن در آن فایده ای هم ندارد.

مینگل طی گفتگو با اصحاب رسانه در محوطه بیرونی مجلس، ضمن اعلام نارضایتی از حاکمیت سیاسی و نظامی پاکستان و رویه آنها با بلوچستان، با تاکید بر اینکه من بی اعتمادی خودم نسبت به حاکمیت، رئیس جمهور و نخست وزیر را اعلام می کنم، گفت: دلیل این استعفا تنها مربوط به زمان حاضر نمی شود، من از سال 2018 میلادی عضو این مجلس بوده ام. هر جا ظلمی واقع شد من آن را بیان کردم، از دولتی به دولت دیگر رفتم، سعی کردم به حاکمان و دولت بفهمانم، سعی کردم به حاکمان کرواتی و حاکمان اصلی یعنی نظامی بفهمانم؛ اما آنها نمی توانند بلوچستان را درک کنند. آنها به بلوچستان به چشم یک مستعمره نگاه می کنند و می خواهند زیر نظر مدیریت منفی اداره کنند.

وی در ادامه گفت: می دانم استعفای من از مجلس ملی به این "برج دموکراسی" ساخته شده به دست ژنرال ها و سرهنگ ها هیچ آسیبی نمی زند اما می خواهم به نوبه خود یک خشت از سهم خود را از این برج در بیارم.

ارسال نظر

 
1