خبر فوری

 
پاکستان نامه نمایندگان مجلس آمریکا به بایدن برای آزادی خان را منافی با آداب دیپلماتیک توصیف کرد
کد خبر :945403660

14:51 1403/08/03


برچسب ها : PTI, آزادی, ارسال نامه, اسلام آباد, اعضای کنگره آمریکا, انتخابات, پاکستان و آمریکا, جو بایدن, رئیس جمهور آمریکا, رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان, عمران خان, نخست وزیر سابق پاکستان, واشنگتن, کمیسیون انتخابات, کنگره آمریکا,

وزارت خارجه پاکستان در واکنش به نامه 60تن از نمایندگان کنگره آمریکا به بایدن برای آزادی عمران خان نخست وزیر سابق، آن را مورد انتقاد قرار داده و منافی با آداب دیپلماتیک توصیف کرد.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| ممتاز بلوچ سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در نشست خبری هفتگی خود در واکنش به ارسال نامه 60 تن از اعضای کنگره آمریکا به رئیس جمهور بایدن و درخواست آزادی عمران خان نخست وزیر سابق و بنیانگذار حزب تحریک انصاف PTI ، آن را مورد انتقاد قرار داد.

وی افزود: پاکستان و آمریکا همکاری های مبتنی بر روابط دیرینه دارند؛ البته اظهار نظر در مورد امور داخلی پاکستان نقض آداب دیپلماتیک است و چنین نامه هایی با روابط دو کشور و احترام متقابل سازگار نیستند.

بخوانید: کنگره آمریکا یک صدا در حمایت از عمران خان نخست وزیر سابق پاکستان

 

نامه نمایندگان کنگره آمریکا به بایدن

بیش از 60 قانونگذار کنگره آمریکا روز چهارشنبه طی نامه ای جدید به جو بایدن رئیس جمهور این کشور خواستار آزادی بنیانگذار حزب تحریک انصاف شدند.

آنها در نامه خود گفته اند که باید برای آزادی زندانیان سیاسی از زندان های پاکستان از جمله نخست وزیر سابق تلاش شود. همچنین از بایدن خواسته شده است که حقوق بشر را در مرکز سیاست ایالات متحده در قبال پاکستان قرار دهد.

اعضای کنگره در ادامه درخواست دیدار دیپلمات های سفارتخانه ایالات متحده آمریکا در اسلام‌آباد با بنیانگذار زندانی حزب تحریک انصاف را نیز مطرح کرده اند.

نماینده ایالات متحده گرگ کاسار، که رهبری این نامه را برعهده داشت، گفت که این اولین درخواست جمعی از چندین عضو کنگره ایالات متحده برای آزادی خان است . اعضای آمریکایی خواستار آزادی عمران خان نخست وزیر سابق پاکستان، منتقد قدیمی سیاست خارجی آمریکا و دارای روابط تیره با واشنگتن، هستند.

وی افزود: عمران خان پس از برکناری از سمت نخست وزیری در سال 2022 میلادی، با پرونده سازی های بیشماری مواجه شده و از اوت 2023 زندانی شده است.

ارسال نظر

 
1