خبر فوری

 
ابراز نگرانی شدید آمریکا از امنیت نخست وزیر زندانی پاکستان
کد خبر :93408145

13:52 1403/02/05


برچسب ها : پاکستان و آمریکا, چاک شومر, رهبر اکثریت مجلس سنای آمریکا, زندان, زندانی, سفیر پاکستان, سفیر پاکستان در آمریکا, سفیر پاکستان در واشنگتن, عمران خان, مجلس سنای آمریکا, مسعود خان, نخست وزیر سابق, نخست وزیر سابق پاکستان,

رهبر اکثریت سنای آمریکا، امنیت عمران خان نخست وزیر سابق پاکستان که هم اینک در زندان به سر می برد را از اولویت های برتر ایالات متحده آمریکا عنوان کرد.


واشنگتن: به گزارش راز نیوز | رهبر اکثریت سنای آمریکا، امنیت عمران خان نخست وزیر سابق پاکستان که هم اینک در زندان به سر می برد را از اولویت های برتر ایالات متحده آمریکا عنوان کرد.

چاک شومر رهبر اکثریت مجلس سنای آمریکا در گفتگو با مسعود خان سفیر پاکستان در واشنگتن هشدار داد که امنیت عمران خان نخست وزیر سابق زندانی پاکستان، اولویت بالایی برای ایالات متحده آمریکا دارد.

هشداری که اواخر ماه گذشته توسط چاک شومر قدرتمندترین دموکرات کنگره، به پاکستان ابلاغ شد، پس از فعالیت شدید اعضای دیاسپورای پاکستانی در بحبوحه نگرانی ها مبنی بر اینکه ارتش پاکستان ممکن است به عمران خاننخست وزیر سابق که در سال 2022 از قدرت برکنار شد، آسیب برساند، صادر گردید.

محمد منیر خان یک فعال سیاسی آمریکایی پاکستانی تبار در ایالات متحده بیان کرد: صحبت چاک شومر رهبر اکثریت مجلس سنای آمریکا با سفیر پاکستان در مورد امنیت عمران خان بسیار سازنده است.

دیاسپورای پاکستانی در آمریکا از شکست واشنگتن در تعامل با دلالان قدرت در پاکستان و پاسخگو دانستن آنها برای نقض آشکار حقوق بشر و تخریب مبانی اساسی دموکراسی، احساس ناامیدی کرده است.

عمران خان در حال حاضر به اتهامات مختلف که به عنوان انگیزه های سیاسی شناخته می شود، در زندان است.

وی که به عنوان محبوب‌ترین سیاستمدار پاکستان شناخته می‌شود، در آوریل 2022 در یک رای عدم اعتماد که توسط تشکیلات نظامی قدرتمند این کشور و با تشویق آمریکا ترتیب داده شد موجب برکناری عمران خان و حزب تحریک انصاف پاکستان از قدرت گردید.

حزب تحریک انصاف، با سرکوب وحشیانه ای مواجه شده که این مسئله زنگ خطر بین المللی را به صدا درآورده و توسط گروه های حقوق بشر محکوم شده است.

نگرانی‌ها در مورد زندگی خان که باعث گفتگوی شومر با مسعود خان سفیر پاکستان شد، نشان دهنده این ترس فزاینده است که ارتش پاکستان ممکن است با محبوبیت سرسختانه خان به سادگی به زندگی او در پشت میله های زندان پایان دهد.

با این حال، دفتر چاک شومر از اظهار نظر درباره این اظهارات خودداری کرده و سفارت پاکستان در واشنگتن نیز بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر، پاسخی نداد.

ارسال نظر

 
1