خبر فوری

 

لاهور: به گزارش راز نیوز| نشست مهمی در دفتر بخش لاهور فدراسیون اتاق های بازرگانی و صنایع پاکستان FPCCI در خصوص تقویت روابط تجاری پاکستان و ایران برگزار شد.

در این نشست به همراه رضا امیری مقدم سفیر ایران، مهران موحد فر سرکنسول ایران، محمد مدثر تیپو سفیر پاکستان در ایران، دیگر شخصیت های برجسته نیز حضور داشتند.

در آغاز این نشست، زکا اعجاز نایب رئیس FPCCI و رئیس دفتر لاهور فدراسیون، ضمن ابراز تاسف عمیق نسبت به شهادت ابراهیم رئیسی رئیس جمهور فقید ایران و همراهان وی، به ملت ایران تسلیت گفت.

وی در ادامه با تاکید بر مشارکت برای دستیابی به هدف تجارت 10میلیارد دلاری، پیشنهاد داد تا گروهی متشکل از بازرگانان دو کشور با هدف شناسایی زمینه های تجاری احتمالی و توصیه های جمعی، ایجاد شود.

همچنین در این بین به منظور تقویت تجارت میان دو کشور، بر لزوم تبادل هیأت های تجاری، پرواز های مستقیم، جلسات کاری تجارت با تجارت، ترویج فرهنگ و برنامه های تبادل دانشجو، و نظارت بر عملکرد گروه های تجاری، تاکید شد.

محمد مدثر تیپو سفیر پاکستان در ایران اظهار کرد که برای دستیابی به هدف تجاری 10 میلیارد دلاری تصمیم گرفته شده است تا مرزهای دو کشور 24 ساعته فعال باشند.

وی تصریح کرد که رایزنی در مورد توافقنامه تجارت آزاد FTA جریان دارد و به همین منظور باید با وزارت بازرگانی و هیأت درآمد فدرال تماس گرفته شود. وی از سفیر ایران خواستار کاهش تعرفه بر محصولات مختلف شد.

رضا امیری مقدم سفیر ایران با برجسته سازی فرصت های تجاری موجود میان پاکستان و ایران، اظهار کرد که در دیدار رئیس جمهور ایران و نخست وزیر پاکستان تصمیم گرفته شد تا هیأتی متشکل از تمامی بخش ها، به ایران سفر کند. وی اظهار کرد که به دلیل نبود سیستم معاملاتی و کانال های بانکی، سفارت ایران برای حل مشکلات ارزی حمایت کامل را خواهد داشت.

سفیر ایران پیشنهاد کرد تا برای سرمایه گذاری از بندر چابهار نیز بازدید شود.

ارسال نظر

 
1