خبر فوری

 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | جلیل عباس جیلانی وزیر امور خارجه دولت موقت پاکستان از طریق برقراری تماس تلفنی، با حسین امیرعبداللهیان همتای ایرانی خود به گفتگو و رایزنی در خصوص موضوعات مهم دوجانبه و وضعیت منطقه ای پرداخت.

به گفته سخنگوی دفتر وزارت امور خارجه پاکستان، جلیل عباس جیلانی در این مکالمه تلفنی نگرانی عمیق پاکستان را از وضعیت فاجعه بار در فلسطین اشغالی به ویژه غزه ابراز کرد.

وی همچنین بر ضرورت فوری آتش بس، رفع محاصره، ارسال بی وقفه کمک های بشردوستانه از جمله تجهیزات پزشکی به مردم غزه تاکید کرد و خواستار از سرگیری تلاش های دیپلماتیک برای صلح پایدار در خاورمیانه بر اساس راه حل عادلانه برای مسئله فلسطین شد.

در ادامه نیز وزیر امور خارجه پاکستان حمله تروریستی 24 آذر (15 دسامبر) در راسک استان سیستان و بلوچستان واقع در جنوب شرق ایران که منجر به کشته شدن چند تن از نیروهای پلیس شد را به شدت محکوم کرد.

وی بر تعهد قاطع پاکستان برای همکاری با ایران در خصوص مبارزه با تهدید تروریسم که به یک چالش جمعی برای صلح و امنیت منطقه تبدیل شده است، تاکید کرد.

در همین حال، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران از اسلام آباد خواست تا جیش العدل را یک گروه تروریستی معرفی کند.

وی همچنین خواستار ارتقای همکاری‌ های دوجانبه با پاکستان برای توقف حملات تروریستی و تامین امنیت و ثبات در مرزهای مشترک شد.

در پایان این گفتگوی تلفنی، وزرای امور خارجه دو کشور بر تعهد خود نسبت به تقویت بیشتر روابط برادرانه میان ایران و پاکستان که مبتنی بر تاریخ و فرهنگ مشترک است، تاکید کردند و بر افزایش تبادل هیئت های سطح بالا میان یکدیگر توافق نمودند.

ارسال نظر

 
1