خبر فوری

 
 
حملات شبه نظامیان بلوچ علیه پاسگاه های ارتش پاکستان و یک شرکت ساخت و ساز
کد خبر :931810876

14:51 1402/04/25


برچسب ها : BLF, بلوچستان پاکستان, بلیده, پذیرش مسئولیت حمله, تجزیه طلب, تربت, تمپ, جبهه آزادی بخش بلوچستان, حمله مسلحانه, شبه نظامیان بلوچ, گروه های مسلح بلوچ,

سرگرد گهرام بلوچ سخنگوی جبهه آزادی بخش بلوچستانBLF طی بیانیه ای اظهار داشت که فدائیان سازمان طی 4 حمله در تربت، تمپ و بلیده، ارتش و شرکت ساخت و ساز را هدف قرار دادند.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| سرگرد گهرام بلوچ سخنگوی جبهه آزادی بخش بلوچستانBLF طی بیانیه ای اظهار داشت که فدائیان سازمان طی 4 حمله در تربت، تمپ و بلیده، ارتش و شرکت ساخت و ساز را هدف قرار دادند.

سخنگو با بیان اینکه اولین حمله ساعت 22 شب 25 تیر در منطقه سنگانی در تربت علیه پاسگاه ارتش صورت گرفت، اظهار داشت که در این حمله علاوه بر نارنجک دستی، از سلاح های خودکار نیز استفاده شد که منجر به کشته و زخمی شدن دو نظامی شد.

سخنگو در ادامه بیان داشت: شبه نظامیان سازمان مورخه 14 ژوئیه-23 تیر در منطقه پل آباد کسانو واقع در تمپ، در زمان های مختلف دو حمله علیه ارتش انجام دادند. حمله نخست با پرتاب نارنجک دستی به داخل محوطه پاسگاه ساعت 15 ظهر صورت گرفت و حمله دوم هم ساعت 21 شب با شلیک شش خمپارهA-1 انجام شد. در این حملات تلفات جانی و مالی سنگینی به ارتش وارد آمد.

سرگرد گهرام بلوچ، اذعان داشت: شبه نظامیان ساعت 12 روز گذشته (24 تیر) یک خودروی سنگین حامل بلدوزر شرکت ساخت و ساز را که درحال حرکت از تربت به زامران بود را در منطقه بلیده گلی متوقف و هر دو را به آتش کشیدند. راننده و نیروهای شرکت را به این دلیل که غیرنظامیان بلوچ بودند، هشدار داده و رها کردیم.

سخنگو در این بیانیه اظهار داشت که به بهانه توسعه و پیشرفت، جهت تسهیل ارتش پاکستان در ایالت بلوچستان ساخت و ساز انجام می شود ، بنابراین ما برای دفعه آخر به شرکت ها، پیمانکاران و آنهایی که در زمینه حمل و نقل فعالیت می کنند هشدار می دهیم که از این پروژه ها دور باشند که در غیر این صورت خودشان مسئول هرگونه خسارت وارده خواهند بود. جبهه آزادی بخش بلوچستان مسئولیت این حملات را برعهده می گیرد و حملات تا آزادی بلوچستان ادامه خواهند یافت.

ارسال نظر

 
1