خبر فوری

 
 
درخواست پاکستان از روسیه: ازسرگیری قرارداد غلات
کد خبر :92817925

12:48 1402/05/04


برچسب ها : بلاول بوتو زرداری, پاکستان و روسیه, تماس تلفنی, سرگئی لاوروف, گفتگوی تلفنی, وزیر امور خارجه پاکستان, وزیر امور خارجه روسیه,

طی تماس تلفنی بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان و سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، طرفین در مورد امور دوجانبه و همکاری های فزاینده دو کشور در بخش های مختلف به تبادل نظر پرداختند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| طی تماس تلفنی بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان و سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، طرفین در مورد امور دوجانبه و همکاری های فزاینده دو کشور در بخش های مختلف به تبادل نظر پرداختند.

وزیر خارجه پاکستان در این بین مجددا از همتای روسی اش برای سفر به پاکستان دعوت کرد، درحالیکه دوطرف در مورد طرح سبز دریای سیاه (BSGI) نیز گفتگو کردند.

بر اساس بیانیه، بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان، اهمیت این ابتکار و تأثیر بالقوه آن بر اختلالات در زنجیره تامین غذای جهانی را که منجر به افزایش قیمت مواد غذایی و چالش‌های امنیت غذایی می‌شود، درک کرد و بر لزوم تلاش‌های هماهنگ برای یافتن راه‌هایی برای سودمندی در توسعه تاکید کرد تا کشورهای در حال توسعه که در حال حاضر تحت فشار اقتصادی هستند، سود برند.

وزیر امور خارجه ابراز امیدواری کرد که همه طرف های درگیر در BSGI در بحث های سازنده برای احیای این ابتکار شرکت کنند.

بلاول بوتو زرداری ضمن رفع نگرانی های همه طرف ها، بار دیگر بر حمایت پاکستان از تلاش های جهانی برای بازگرداندن توافقنامه تاکید کرد و همتای روسی اش را در مورد بحث و گفتگو با وزرای خارجه اوکراین و ترکیه، وزیر امور خارجه آمریکا و نماینده عالی اتحادیه اروپا در مورد BSGI مطلع ساخت.

گفتنی است وزیر امور خارجه روسیه موضع کشورش نسبت به این موضوع را ابراز داشت و طرفین بر حفظ تماس های نزدیک در این خصوص، توافق کردند.

ارسال نظر

 
1