خبر فوری

 
تأکید اسحاق دار بر عزم پاکستان برای عمل به تعهدات مالی بین‌المللی در دیدار با هیئت عالی رتبه بانک توسعه آسیا
کد خبر :927578631

09:53 1401/12/09


برچسب ها : اسلام آباد, اقتصاد پاکستان, بانک توسعه آسیا, پاکستان و بانک توسعه آسیا, صندوق بین المللی پول, محمد اسحاق دار, وزیر خزانه داری پاکستان,

وزیر خزانه داری و درآمد پاکستان در جریان دیدار با هیئت بلندپایه بانک توسعه آسیا به سرپرستی مدیر اجرایی این بانک بر عزم اسلام آباد برای تکمیل برنامه صندوق بین‌المللی پول و انجام تمام تعهدات مالی بین‌المللی تأکید کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| وزیر خزانه داری و درآمد پاکستان در جریان دیدار با هیئت بلندپایه بانک توسعه آسیا به سرپرستی مدیر اجرایی این بانک بر عزم اسلام آباد برای تکمیل برنامه صندوق بین‌المللی پول و انجام تمام تعهدات مالی بین‌المللی تأکید کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، هیئت عالی رتبه بانک توسعه آسیا شامل نور احمد مدیر اجرایی این بانک در امور پاکستان، تاکی هیرویاسوئی از ژاپن، سانگ مایی ریو از کره جنوبی، شن سوکی ساکو گاوا مشاور بانک، رونالد سان هوآن مشاور بانک و یانگ ژی مدیر کشوری بانک توسعه آسیا برای پاکستان روز گذشته با هیئت پاکستانی به سرپرستی محمد اسحاق دار وزیر خزانه داری پاکستان به دیدار و گفتگو پرداختند.

وزیر خزانه داری پاکستان در این دیدار ضمن خوشامدگویی به هیئت بانک توسعه آسیا از همکاری این بانک و نقش آن در گسترش توسعه پایدار در پاکستان تمجید نمود.

وی سپس به تشریح وضعیت اقتصادی پاکستان، چالش‌های اقتصادی پیش روی دولت و خسارات به بار آمده مالی و جانی در نتیجه سیل ویرانگر سال گذشته پرداخت و گفت: دولت حاکم با تصمیمات عملی خود در زمینه سیاست‌گذاری اقتصادی نه تنها رکود اقتصادی را متوقف کرد؛ بلکه اقتصاد کشور را به سمت توسعه و ثبات به حرکت درآورد.

وی خاطرنشان کرد: دولت به منظور کاهش کسری بودجه و کسری حساب جاری و افزایش درآمد و تولید تصمیمات سختی در بخش‌های کلیدی کشور از جمله در زمینه انرژی اتخاذ کرده است.

وزیر خزانه داری پاکستان در ادامه این دیدار هیئت بانک توسعه آسیایی را از جزئیات مذاکرات صورت گرفته با هیئت مأموریت صندوق بین‌المللی پول آگاه ساخت و گفت: دولت برای تکمیل برنامه‌های صندوق بین‌المللی پول و انجام تمام تعهدات بین‌المللی مصمم است.

هیئت بانک توسعه آسیایی نیز در این دیدار تصمیمات دولت حاکم در زمینه سیاست‌گذاری در عرصه اقتصادی و اصلاحات اعمال شده برای دستیابی به توسعه پایدار اقتصادی را مورد تمجید قرار داد.

این هیئت همچنین در خصوص تأمین مالی در زمینه تغییرات آب و هوایی و حفاظت از محیط زیست نیز به گفتگو پرداخت و نسبت به هرگونه پشتیبانی و همکاری لازم با پاکستان اطمینان بخشی نمود.

ارسال نظر

 
1