خبر فوری

 
 
تأکید شهباز شریف بر لزوم تقویت همکاری‌های دو جانبه اسلام آباد و باکو
کد خبر :917982096

09:18 1403/02/14


برچسب ها : اسلام آباد, الهام علی اف, پاکستان و آذربایجان, خضر فرهادوف, سفیر آذربایجان, محمد شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان,

نخست وزیر پاکستان در گفتگو با سفیر آذربایجان بر لزوم تقویت همکاری‌های دوجانبه میان اسلام آباد و باکو در زمینه‌های متعدد تأکید کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| نخست وزیر پاکستان در گفتگو با سفیر آذربایجان بر لزوم تقویت همکاری‌های دوجانبه میان اسلام آباد و باکو در زمینه‌های متعدد تأکید کرد.

طبق بیانیه بخش مطبوعاتی دفتر نخست وزیری پاکستان، خضر فرهادوف سفیر جمهوری آذربایجان در اسلام آباد روز پنجشنبه با محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان به دیدار و رایزنی پرداخت.

نخست وزیر پاکستان در این دیدار ضمن خوشامدگویی به سفیر آذربایجان اظهار داشت: روابط با آذربایجان برای ما بسیار حائز اهمیت بوده و دو کشور دارای بهترین روابط دوستانه با یکدیگر هستند.

وی با اشاره به سفر خود به باکو در ژوئن 2023 و دیدار با مقامات عالی رتبه آذربایجان از الهام علی اف رئیس جمهور این کشور برای انجام سفر رسمی به پاکستان دعوت به عمل آورد.

وی انتخاب آذربایجان به عنوان میزبان بیست و نهمین نشست تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد(کاپ 29) که در نوامبر سال جاری برگزار خواهد شد را به سفیر این کشور تبریک گفت و افزود: هفته آتی در انتظار استقبال از وزیر تغییرات اقلیمی آذربایجان که حامل دعوت رسمی برای شرکت در اجلاس کاپ 29 است خواهم بود.

نخست وزیر پاکستان در ادامه اظهارات خود در این دیدار بر لزوم تقویت همکاری‌های مشترک در جهت گسترش روابط مردمی و روابط در زمینه‌های مختلفی همچون تجارت، سرمایه گذاری، انرژی، دفاع، آموزش و فرهنگ تأکید کرد و گفت: ما خواهان اعزام یک هیئت عالی رتبه در سطح وزارت به آذربایجان هستیم.

وی همچنین افزود: ما نسبت به برگزاری هرچه فوری نشست کمیته مشترک پاکستان و آذربایجان به منظور گفتگو در خصوص همکاری در بخش‌های مختلف دوجانبه آمادگی داریم.

در ادامه این دیدار خضر فرهادوف سفیر آذربایجان با تشریح جزئیات مربوط به راه اندازی پرواز مستقیم میان باکو و کراچی و نیز پروازهای پیشین میان اسلام آباد باکو و لاهور باکو و سطح موجود روابط میان دو کشور پرداخت و گفت: وزیر امور خارجه آذربایجان در اواخر ماه جاری میلادی به پاکستان سفر خواهد کرد.

وی همچنین گزارشی از ساز و کارهای نهادی مختلف و دیدارهای مهم خود در این زمینه را به نخست وزیر پاکستان ارائه داد.

در بخش دیگری از این دیدار نسخت وزیر پاکستان با اشاره به زیبایی بی نظیر شهر باکو عنوان داشت: ما خواهان راه اندازی ساخت و سازهایی به سبک باکو برای افزایش زیبایی بصری اسلام آباد هستیم.

وی همچنین پیشنهاد داد توافقنامه خواهر خواندگی میان اسلام آباد و باکو صورت بگیرد.

ارسال نظر

 
1