خبر فوری

 
 
دیدار سرکنسول آمریکا در لاهور با دستیار وزیر امور داخلی ایالت پنجاب
کد خبر :916671282

13:53 1402/07/05


برچسب ها : ایالت پنجاب, پاکستان و آمریکا, روابط دوجانبه, زندان, زندانی, سرکنسول آمریکا,

کریستن کی هاوکینز سرکنسول ایالات متحده آمریکا در لاهور با شکیل احمد دستیار وزیر امور داخلی ایالت پنجاب در دفترش دیدار کرد که در این بین درخصوص اصلاحات در بخش زندان و عملیات علیه سارقان مسلح در منطقه کچِ گفتگو شد.


پنجاب: به گزارش راز نیوز|  کریستن کی هاوکینز سرکنسول ایالات متحده آمریکا در لاهور با شکیل احمد دستیار وزیر امور داخلی ایالت پنجاب در دفترش دیدار کرد.

مقامات وزارت و سرکنسول آمریکا در رابطه با اوضاع امنیتی گفت و گو کردند.

مقامات وزارت، سرکنسول را در جریان عملیات درحال انجام علیه سارقان مسلح در منطقه کچِ، اجرای قانون منع آمد و شد، برپایی صلح و ثبات، اوضاع زندان ها و تسهیلات فراهم شده به زندانیان، قرار دادند.

در این نشست مقامات پاکستانی چون عثمان خالد خان دستیار وزیر امنیت داخلی، شاهد محمود دستیار دوم وزیر امور داخلی ایالت، احسن محمود دستیار وزیر زندان، فروا عامر دستیار قضایی و مدیحه طاهر شاه معاون معاون وزیر امور داخلی حضور داشتند.

دستیار وزیر امور داخلی ایالت طی صحبت در مورد نهادهای وابسته به وزارت، توضیحاتی در خصوص آژانس علوم پزشکی قانونی، دفتر حفاظت از کودکان و دفاع مدنی ارائه کرد و گفت: در نتیجه اصلاحات در زندان پنجاب، علاوه بر بهبود کیفیت غذا برای زندانیان، فروشگاه‌های لوازم ضروری نیز در زندان‌ها افتتاح شده است تا اقلام ضروری را با قیمت مناسب در اختیار زندانیان و خانواده‌هایشان قرار دهند.

شکیل احمد در ادامه تصریح داشت که بر اساس اصلاحات زندان، زندانیان اقلیت ها نیز برای اولین بار واجد شرایط بخشودگی مجازات اعلام شده اند، در حالی که در عفو عمومی که در احکام بر اساس تحصیلات صادر شده است، اکنون زندانیانی که دوره های فنی را گذرانده اند، مشمول عفو عمومی واجد شرایط هستند. او افزود که زندانیان در حال گذراندن دوره های تحصیلی نیز از عفو برخوردار خواهند شد و بدین ترتیب زندانی هم در حین گذراندن دوره و هم پس از دریافت مدرک، در مجموع دو مرتبه عفو در محکومیت خواهد گرفت.

همچنین به سرکنسول در مورد آزمایشگاه ساخته شده توسط تویوتا برای آموزش حرفه ای زندانیان توضیحاتی ارائه و گفته شد که مقامات زندان براساس برنامه INL آمریکا درحال آموزش دیدن در آمریکا می باشند که این امر نیاز به توسعه و تداوم دارد.

کریستن کی هاوکینز سرکنسول آمریکا با بیان اینکه یک هیئت از INL هفته آتی با هدف آموزش از لاهور بازدید خواهد کرد، از ابتکارات وزارت خانه پنجاب برای ارائه تسهیلات به زندانیان قدردانی کرد. 

ارسال نظر

 
1