خبر فوری

 
پیشنهاد پاکستان برای کمک در بررسی حادثه سقوط هلیکوپتر به ایران
کد خبر :916275529

16:13 1403/03/04


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و ایران, تهران, روابط دو جانبه, روابط دوجانبه, سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان, ممتاز زهرا بلوچ, هلیکوپتر,

وزارت امور خارجه پاکستان اظهار کرد: با علم به اینکه ایران خود قادر به انجام تحقیقات در زمینه سقوط بالگرد است، اما در صورت نیاز اسلام‌آباد آماده همکاری در زمینه تحقیقات و بررسی این حادثه می باشد.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| ممتاز بلوچ سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در نشست هفتگی مطبوعاتی خود اظهار کرد با این وجود که ایران خود قادر به تحقیقات سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور می باشد، اما در صورت نیاز پاکستان آماده همکاری در این زمینه است.

وی اظهار کرد: هفته جاری یک هفته پویای دیپلماسی پاکستان بود که در آن شهباز شریف نخست وزیر پاکستان به دعوت رئیس امارات متحده عربی به این کشور سفر کرد و کشور امارات متعهد به سرمایه گذاری کلان در بخش های مختلف در پاکستان شد.

سخنگو افزود: نخست وزیر این هفته به ایران سفر کرد و درگذشت رئیس جمهور ایران را تسلیت گفت؛ وزیر امور خارجه ترکیه هم طی سفری به اسلام‌آباد، با رهبری پاکستان دیدار کرد. از طرفی غلام سرور دبیرکل سارک (اتحادیه همکاری های منطقه ای جنوب آسیا) پس از منصوب شدن در پست دبیرکل به پاکستان سفر و با سائرس سجاد قاضی معاون وزیر امور خارجه پاکستان دیدار کرد.

ممتاز بلوچ در ادامه از سفر دو روزه وزیر امور خارجه آذربایجان در تاریخ 9 خرداد به اسلام‌آباد خبر داد و افزود: وی در این سفر با اسحاق دار همتای خود و رهبری پاکستان دیدار خواهد داشت.

 

ارسال نظر

 
1