خبر فوری

 
برگزاری هشتمین دور رایزنی میان پاکستان و چین با محوریت کنترل تسلیحات و عدم اشاعه در پکن
کد خبر :914142670

17:09 1402/06/09


برچسب ها : پاکستان و چین, پکن, تسلیحات, رایزنی, روابط پاکستان و چین, نشست,

| هشتمین دور رایزنی های دوجانبه میان پاکستان و چین در روزهای 7 و 8 شهریورماه (29 و 30 اوت) با محوریت کنترل تسلیحات و عدم اشاعه در پکن برگزار شد


 

پکن: به گزارش راز نیوز | هشتمین دور رایزنی های دوجانبه میان پاکستان و چین در روزهای 7 و 8 شهریورماه (29 و 30 اوت) با محوریت کنترل تسلیحات و عدم اشاعه در پکن برگزار شد.

محمد کامران اختر دستیار معاون وزیر امور خارجه پاکستان در امور کنترل تسلیحات و خلع سلاح همچنین برنامه ریزی سیاست سرپرستی هیئت پاکستانی را بر عهده داشت و هیئت چینی توسط شیائو بو مدیرکل اداره کنترل تسلیحات وزارت امور خارجه چین رهبری شد.

در این مذاکرات، مقامات دو کشور مسائل مربوط به امنیت منطقه ای و جهانی از جمله کنترل تسلیحات، خلع سلاح و عدم اشاعه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

هیئت پاکستانی همچنین از اندیشکده های مهم در پکن به ویژه انجمن کنترل تسلیحات و خلع سلاح چین (CACDA) و مؤسسه روابط بین الملل معاصر چین (CICR) بازدید به عمل آورد.

در این بازدیدها، بر تقویت بیشتر ارتباطات راهبردی بین اتاق‌ های فکر و پژوهشگاه ‌های دو کشور توافق شد.

پیش از برگزاری هشتمین دور رایزنی، محمد کامران اختر دستیار معاون وزیر امور خارجه پاکستان در امور کنترل تسلیحات و خلع سلاح با سان ویدونگ معاون وزیر امور خارجه جمهوری خلق چین به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

در این دیدار، طرفین موضوعات مورد علاقه دوجانبه از جمله گسترش روابط میان پاکستان و چین، اوضاع امنیت منطقه ای و بین المللی را به تفصیل مورد بحث و بررسی قرار دادند.

ارسال نظر

 
1