خبر فوری

 
دیدار و گفتگوی سفیر اتیوپی در اسلام آباد با وزیر آموزش و پرورش پاکستان
کد خبر :913094678

11:24 1402/07/21


برچسب ها : پاکستان و اتیوپی, دولت موقت, سفیر اتیوپی, وزارت آموزش و پرورش پاکستان, وزیر آموزش و پرورش پاکستان,

سفیر اتیوپی و وزیر آموزش و پرورش دولت فدرال موقت پاکستان در دیدار با یکدیگر در خصوص ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه و سطح همکاری‌های موجود میان دو کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| سفیر اتیوپی و وزیر آموزش و پرورش دولت فدرال موقت پاکستان در دیدار با یکدیگر در خصوص ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه و سطح همکاری‌های موجود میان دو کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، جمال بکر عبدالله سفیر اتیوپی در اسلام آباد روز پنجشنبه با مدد علی سندهی وزیر آموزش و پرورش دولت فدرال پاکستان دیدار و گفتگو نمود.

دو طرف در این دیدار در خصوص موضوعات مورد علاقه مشترک و سطح همکاری‌های موجود میان دو کشور و همچنین تبادل مهارت‌ها و دانش در مورد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بحث و رایزنی نمود.

وزیر آموزش و پرورش پاکستان در این دیدار ضمن خوشامدگویی به سفیر اتیوپی ابراز داشت: دو کشور دارای پیوند تاریخی، فرهنگی و مذهبی بوده و مردم دو کشور علاقه ویژه‌ای به یکدیگر دارند.

وی افزود: دو کشور می‌توانند از تجربیات و مهارت‌های یکدیگر در زمینه‌های مختلف به ویژه در بحث آموزش و فرهنگ بهره‌مند شوند.

وی با استقبال از موضوع تبادل دانشجو میان دو کشور خاطرنشان کرد: این امر به گسترش بیش از پیش همکاری‌ها میان دو کشور به ویژه در زمینه آموزش تخصصی کمک خواهد کرد.

وزیر آموزش و پرورش پاکستان با اشاره به ظرفیت‌های گسترده موجود همکاری میان دو کشور گفت: یک کارگروه مشترک با هدف تسهیل مسیر در جهت امضای تفاهم‌نامه میان دو کشور تشکیل خواهد شد.

در ادامه این دیدار جمال بکر عبدالله سفیر اتیوپی با بیان اینکه مردم اتیوپی دلبستگی عمیقی به پاکستان دارند اظهار داشت: ظرفیت لازم برای همکاری میان دانشگاه‌های و مؤسسات فنی دو کشور وجود دارد.

وی افزود: پزشکان مشغول به تحصیل در پاکستان در جریان سیل 2022 میلادی به صورت داوطلبانه به ارائه خدمات درمانی به آسیب دیدگان پرداختند.

وی از وزیر آموزش و پرورش پاکستان برای سفر به اتیوپی برای امضای تفاهم نامه نهایی شده دعوت به عمل آورد.

ارسال نظر

 
1