خبر فوری

 
رئیس جمهور پاکستان: به دنبال تعامل پایدار و نتیجه گرا با جمهوری های آسیای مرکزی و آذربایجان هستیم
کد خبر :912962988

15:29 1403/04/22


برچسب ها : آصف علی زرداری, اسلام آباد, الهام علی اف, باکو, پاکستان و آذربایجان, رئیس جمهور آذربایجان, رئیس جمهور پاکستان, روابط دو جانبه,

پاکستان و آذربایجان بر تعهد خود برای گسترش همکاری ها در زمینه های مورد علاقه دوجانبه، به ویژه انرژی، تجارت، دفاع و ارتباط مردم با مردم تاکید کردند.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| پاکستان و آذربایجان بر تعهد خود برای گسترش همکاری ها در زمینه های مورد علاقه دو جانبه، به ویژه انرژی، تجارت، دفاع و ارتباط مردم با مردم تاکید کردند.

این موضوع در دیدار آصف علی زرداری و الهام علی اف رؤسای جمهور پاکستان و آذربایجان در اسلام‌آباد مورد بحث قرار گرفت.

آصف علی زرداری ساعتی قبل در دیدار با همتای آذربایجانی خود، ضمن خوشامد گویی به الهام علی اف، مناسبات دو کشور را عالی توصیف کرد که پتانسیل زیادی برای بهبود و توسعه بیشتر در حوزه های مختلف را دارند. وی بر لزوم تعامل بیشتر مردم و بازرگانان پاکستان و آذربایجان برای تحکیم روابط دوجانبه تاکید کرد.

رئیس جمهور پاکستان با تاکید بر اهمیت بندر گوادر، اظهار کرد: کشورهای آسیای میانه و آذربایجان می توانند علاوه بر ایجاد شکوفایی اقتصادی مشترک برای منطقه، در خصوص ارتقای تجارت، اتصال و گردشگری منطقه از مزایای بندر بهره مند شوند.

وی ضمن استقبال از تفاهمنامه و قرارداد های امضاء شده میان دو کشور، با اشاره به این موضوع که این تفاهمنامه ها پویایی و انگیزه جدیدی را برای بخش های مورد نظر به ارمغان می آورند، افزود: پاکستان می خواهد یک تعامل پایدار و نتیجه گرا با جمهوری های آسیای مرکزی و آذربایجان ایجاد کند.

الهام علی اف در گفتگو با همتای پاکستانی خود با برجسته سازی لزوم ارتقای مراودات تجاری دو کشور برای تقویت مناسبات اقتصادی دوجانبه، گفت که پاکستان و آذربایجان همچنین می توانند امکان همکاری در بخش انرژی های تجدیدپذیر را بررسی کنند.

در پایان رئیس جمهور پاکستان با آرزوی خیر برای مردم آذربایجان، متعهد به حمایت بی دریغ پاکستان از آذربایجان شد.

ارسال نظر

 
1