خبر فوری

 
افزایش 34 درصدی حوادث تروریستی در پاکستان طی ماه گذشته میلادی
کد خبر :901727030

10:40 1402/09/13


برچسب ها : ارتش پاکستان, پلیس پاکستان, حملات تروریستی, حوادث تروریستی, شهروندان پاکستانی, گروه های تروریستی, گزارش, موسسه مطالعات درگیری و امنیتی پاکستان, نیروهای امنیتی پاکستان,

مؤسسه مطالعات درگیری و امنیتی پاکستان در گزارش اخیر خود از افزایش 34 درصدی حملات تروریستی علیه نیروهای امنیتی و شهروندان پاکستانی در نقاط مختلف این کشور طی ماه نوامبر خبر داد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| مؤسسه مطالعات درگیری و امنیتی پاکستان در گزارش اخیر خود از افزایش مجدد حوادث تروریستی در پاکستان طی ماه نوامبر سال جاری خبر داد و گفت: پس از کاهش دو ماهه فعالیت‌های تروریستی، ما شاهد افزایش 34 درصدی حوادث تروریستی در ماه گذشته میلادی بودیم.

بر اساس جزئیات منتشر شده، اتاق فکر واقع در اسلام آباد موسوم به مؤسسه مطالعات درگیری و امنیتی پاکستان(PICSS) با انتشار گزارشی اعلام داشت: آمار منتشر شده نشان می‌دهد طی ماه نوامبر در کل تعداد 63 حمله تروریستی رخ داد که منجر به کشته شدن 83 نفر از جمله 37 نیروی نظامی و 33 شهروند غیر نظامی گردید. علاوه بر آن در نتیجه این حوادث تروریستی تعداد 89 نفر شامل 53 شهروند غیر نظامی و 36 نیروی نظامی نیز دچار جراحت شدند.

طبق این گزارش، در نتیجه اقدامات واکنشی نیروهای امنیتی پاکستان در پاسخ به این حملات 59 تروریست به هلاکت رسیده و 18 فرد مظنون به تروریست نیز دستگیر شدند.

این آمار در مقایسه با ماه پیش از آن یعنی ماه اکتبر به وضوح بیانگر افزایش 34 درصدی حملات تروریستی، افزایش 63 درصدی شمار تلفات و نیز افزایش 89 درصدی شمار مجروحان است.

طبق داده‌های مؤسسه مطالعات درگیری و امنیتی پاکستان(PICSS) در 11 ماه سال 2023 میلادی در کل تعداد 599 حادثه مختلف تروریستی در کشور به وقوع پیوست که در نتیجه آن 897 نفر جان خود را از دست داده و 1241 نفر نیز زخمی شدند.

این امر بدین معناست که میزان حملات تروریستی در مقایسه با سال گذشته میلادی 81 درصد افزایش، شمار کشته شدگان 86 درصد افزایش و شمار مجروحان نیز 64 درصد رشد داشته است.

در این میان ایالت خیبر پختون خوا واقع در مجاورت مرز افغانستان بیشترین حملات تروریستی را به خود شاهد بوده است و تعداد 51 حمله تروریستی در نقاط مختلف این ایالت رخ داد که در مجموع 54 کشته و 81 زخمی برجای گذاشته است.

بر این اساس 81 درصد حملات تروریستی، 65 درصد شمار تلفات و 91 درصد شمار کل مجروحان حوادث تروریستی پاکستان متعلق به ایالت خیبر پختون خوا است.

همچنین در نتیجه 9 حمله تروریستی ثبت شده در سطح ایالت بلوچستان نیز 18 نفر جان باختند که از این میان 15 نفر نیروی نظامی و 3 شهروند غیر نظامی هستند، در میان 8 فرد مجروح در نتیجه این حملات 5 شهروند غیر نظامی و 3 نیروی نظامی وجود دارند.

علاوه بر این در ایالت سند پاکستان نیز تنها 2 حمله مختصر صورت گرفت که منجر به کشته شدن 2 نفر شد، در ایالت پنجاب که از وضعیت امنیتی بسیار بالایی برخوردار است می توان بزرگترین حمله تروریستی در سال 2023 میلادی را حمله به پایگاه نیروی هوایی پاکستان در منطقه میانوالی برشمرد.

ارسال نظر

 
1