خبر فوری

 
 
تغییرات آب و هوایی محور دیدار وزیر آلمانی با شیری رحمان وزیر تغییرات اقلیمی پاکستان
کد خبر :901136520

10:44 1401/12/16


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و آلمان, سناتور شیری رحمان, وزیر تغییرات آب و هوایی پاکستان,

وزیر مشاور دولت آلمان در امور خارجه و وزیر تغییرات اقلیمی فدرال پاکستان در دیدار با یکدیگر به بررسی ابعاد مختلف پدیده تغییرات آب و هوایی و چالش‌های به وجود در نتیجه پیامدهای آن پرداختند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| وزیر مشاور دولت آلمان در امور خارجه و وزیر تغییرات اقلیمی فدرال پاکستان در دیدار با یکدیگر به بررسی ابعاد مختلف پدیده تغییرات آب و هوایی و چالش‌های به وجود در نتیجه پیامدهای آن پرداختند.

بر اساس جزئیات اعلام شده، دکتر توبیاس لندنر وزیر مشاور دولت آلمان در امور خارجه در ادامه دیدار با مقامات پاکستانی در جریان سفر به این کشور روز دوشنبه با سرکار خانم شیری رحمان وزیر تغییرات اقلیمی دولت فدرال پاکستان دیدار نمود.

در این دیدار دو طرف به بررسی ابعاد مختلف پدیده تغییرات آب و هوایی پرداختند و بر لزوم همکاری بین‌المللی برای مقابله با چالش‌های جهانی این پدیده تأکید کردند.

مقامات دو کشور همچنین پیرامون زمینه‌های بالقوه همکاری میان پاکستان و آلمان در زمینه انرژی‌های تجدید پذیر، سازگار با آب و هوا و با هزینه‌های اندک به بحث و تبادل نظر پرداختند.

سرکار خانم شیری رحمان وزیر فدرال پاکستان در این دیدار به تشریح خطرات پیش روی پاکستان در نتیجه پیامدهای تغییرات اقلیمی از جمله پدیده‌هایی همچون آتش سوزی جنگل‌ها، موج گرما، ذوب شدن یخچال‌های طبیعی در شمال پاکستان پرداخت.

وی همچنین از همکاری آلمان با پاکستان در زمینه مقابله با تغییرات آب و هوایی به ویژه همکاری میان آژانس همکاری بین‌المللی آلمان(GIZ) و وزارت تغییرات اقلیمی پاکستان در زمینه آغاز برنامه‌هایی همچون پروژه سازگاری با اقلیم و تاب آوری و گنجاندن نام پاکستان در فهرست کشورهای راه یاب برای سپر جهانی در برابر تغییرات اقلیمی تمجید نمود.

دو طرف در پایان این دیدار بر عزم مشترک خود برای تقویت بیش از پیش مشارکت راهبردی برای دستیابی به آینده پایدار و مقابله با چالش‌های موجود در بخش تغییرات اقلیمی تأکید کردند.

ارسال نظر

 
1