خبر فوری

 
کشته و زخمی شدن بیش از 10 تن در پی انفجار بمب در نزدیکی کامیون حامل نیروهای پلیس در ایالت بلوچستان پاکستان
کد خبر :901007351

11:20 1401/12/15


برچسب ها : TJP, انفجار انتحاری, انفجار بمب, بلوچستان پاکستان, پذیرش مسئولیت حمله, پلیس ایالت بلوچستان, تحریک جهاد پاکستان, تروریست های داعش, داعش, شهرستان بولان, شهرستان سبی, کویته,

انفجار مهیب بمب در نزدیکی خودروی کامیون حامل نیروهای پلیس در شهرستان بولان ایالت بلوچستان پاکستان 9 کشته و چندین زخمی بر جا گذاشت. تکمیلی: گروهی موسوم به تحریک جهاد پاکستان و همچنین گروه تروریستی داعش مسئولیت این انفجار را برعهده گرفته اند.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| انفجار مهیب بمب در نزدیکی خودروی کامیون حامل نیروهای پلیس در شهرستان بولان ایالت بلوچستان پاکستان 9 کشته و چندین زخمی بر جا گذاشت.

بر اساس جزئیات منتشر شده، نیروهای پلیس بلوچستان پس از پایان مأموریت در شهرستان سبی در حال بازگشت به شهر کویته بودند که طعمه انفجار قرار گرفتند، در اثر این انفجار که در نزدیکی کامیون حامل نیروهای پلیس صورت گرفت دست کم 9 نیروی پلیس جان باخته و تعدادی نیز زخمی شدند، از میان مجروحان حال سه تن وخیم گزارش شده است که به بیمارستان نظامی در سبی منتقل شده‌اند.

محمود نوتی زهی رئیس پلیس منطقه کچهی در این خصوص گفت: طبق شواهد اولیه به نظر می‌رسد این انفجار از نوع انتحاری بوده است، بلافاصله پس از این انفجار تیم خنثی سازی بمب در محل حادثه حضور یافته و عملیات جستجو را آغاز کردند.

میر عبدالقدوس بزنجو وزیر ارشد ایالت بلوچستان با محکوم نمودن انفجار بمب در نزدیکی خودروی پلیس عنوان داشت: عناصر تروریستی با اقدامات بزدلانه خود به دنبال دستیابی به اهداف شوم خود هستند، تمامی این‌گونه تلاش‌ها با حمایت مردم نافرجام خواهد ماند.

 

تکمیلی:

گروه تازه تاسیس موسوم به تحریک جهاد پاکستان TJP مسئولیت هدف قرار دادن کامیون نیروی پلیس در بولان را برعهده گرفت.

ملا محمد قاسم سخنگوی تحریک جهاد پاکستان در ادامه بیانیه خود اظهار داشت که سلیم رئیسانی از اعضای این گروه عملیات انتحاری علیه نیروی پلیس را انجام داده است. وی خاطر نشان ساخت که نخستین و  تنها هدف گروه، اجرای نظام اسلامی در پاکستان می باشد، بنابراین از هیچگونه فداکاری و قربانی دریغ نخواهیم کرد. 

 

تکمیلی:

گروه تروریستی داعش نیز مسئولیت این انفجار را برعهده گرفت.

براساس گزارش، داعش در بیانیه خود ضمن برعهده گرفتن مسئولیت انفجار علیه خودروی نیروی پلیس در ایالت بلوچستان، مدعی شد که یک فرد انتحاری به نام عبدالرحمان خودروی نیروی پلیس را هدف قرار داده است.

ارسال نظر

 
1