خبر فوری

 
 
واکنش پاکستان به درخواست آمریکا برای تحقیقات در زمینه تقلب در انتخابات سراسری
کد خبر :900418698

14:10 1402/11/26


برچسب ها : انتخابات, انتخابات پارلمانی, پاکستان و آمریکا, روابط دوجانبه, سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا, سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان, ممتاز زهرا بلوچ,

اسلام‌آباد در واکنش به درخواست مجدد آمریکا برای بررسی اتهامات تقلب در انتخابات سراسری، واکنش نشان داده و روند انتخاباتی را یک امر حاکمیتی داخلی عنوان کرده است.


اسلام‌‌آباد: به گزارش راز نیوز| ممتاز زهرا بلوچ سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان طی نشست هفتگی مطبوعاتی خود در خصوص درخواست آمریکا برای بررسی اتهامات تقلب در انتخابات سراسری پاکستان، با بیان اینکه انتخابات پاکستان از سوی مشترک المنافع شفاف اعلام شده است، گفت: روند انتخاباتی، یک امر حاکمیتی داخلی است، پاکستان مسئولیت های قانون اساسی خود را جدی می گیرد و ما مسئولیت های قانون اساسی خود را به طور کامل انجام می دهیم.

وی افزود: هر گامی که پاکستان در این زمینه بردارد مطابق با تعهدات قانون اساسی خود است و تحت تأثیر توصیه های خارجی نیست و پاکستان در زمان برگزاری انتخابات، از هیئت ناظران خارجی و مشترک المنافع استقبال کرد که نشان دهنده تعهد این کشور به شفافیت در روند انتخابات است.

بلوچ همچنین خاطرنشان کرد که گزارش موقت گروه ناظر مشترک المنافع نیز بر "شفافیت و ماهیت مشارکتی" انتخابات عمومی تاکید کرده است.

این اظهارات درحالی بیان شد که آمریکا یک بار دیگر از پاکستان خواسته است تا نسبت به اتهامات تقلب در انتخابات سراسری، تحقیقات انجام دهد.

متیو میلر در نشست خبری خود گفته است که آمریکا در خصوص اتهامات تقلب در انتخابات سراسری پاکستان، درخواست بررسی را کرده است و پاسخ ما به سوال در مورد این ادعاها این است که تحقیق گام مناسبی خواهد بود.

ارسال نظر

 
1