خبر فوری

 
 
دیدار و گفتگوی سفیر عربستان با صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان
کد خبر :899696967

16:40 1401/11/28


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و عربستان سعودی, رئیس مجلس سنای پاکستان, روابط اقتصادی, سفیر عربستان سعودی, محمد صادق سنجرانی, نواف بن سعید المالکی,

سفیر عربستان سعودی و رئیس مجلس سنای پاکستان در جریان دیدار با یکدیگر بر لزوم تعمیق مناسبات و توسعه همکاری میان اسلام آباد و ریاض تأکید کردند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| سفیر عربستان سعودی و رئیس مجلس سنای پاکستان در جریان دیدار با یکدیگر بر لزوم تعمیقم مناسبات و توسعه همکاری میان اسلام آباد و ریاض تأکید کردند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، نواف بن سعید المالکی سفیر عربستان سعودی در اسلام آباد بعد از ظهر امروز با حضور در محل ساختمان پارلمان پاکستان با محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای این کشور دیدار نمود.

دو طرف در این دیدار در خصوص سطح روابط موجود میان دو کشور و پیشرفت‌های منطقه‌ای به بحث و تبادل نظر پرداختند و نسبت به توسعه بیش از پیش همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور توافق نمودند.

رئیس مجلس سنای پاکستان در این دیدار با اشاره به جایگاه عربستان سعودی در روابط خارجی پاکستان بر اهمیت مناسبات دوستانه میان دو کشور تأکید کرد و گفت: پاکستان و عربستان سعودی دارای مواضع مشترک و هماهنگ در قبال مسائل مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی هستند. ما از حمایت‌های دولت عربستان سعودی از پاکستان در مجامع مختلف بین‌المللی تقدیر می‌کنیم.

وی همچنین بر لزوم بهبود سطح همکاری‌های موجود میان دو کشور در زمینه‌های تجارت، سرمایه گذاری و انرژی تأکید کرد.

صادق سنجرانی خاطرنشان کرد: ما نقش رهبری عربستان سعودی در جهان اسلام و تلاش‌های این کشور برای گسترش امینت و ثبات در منطقه را تمجید می‌کنیم، عربستان سعودی همواره در برهه‌های دشوار پاکستان را همیاری کرده است و دو کشور دارای مواضع یکسان و مشترک در خصوص موضوعات مهم منطقه‌ای و جهانی هستند.

وی بر لزوم تقویت بیش از پیش روابط راهبردی و همه‌جانبه میان دو کشور پاکستان و عربستان سعودی در تمام زمینه‌ها تأکید کرد و گفت: پاکستان دارای ظرفیت‌های گسترده‌ای برای سرمایه گذاری برخوردار است و کشورهای دوست می‌توانند از این فرصت بهره‌مند شوند.

وی افزود: بندر گوادر و طرح‌های زیر مجموعه پروژه سی پک ضمانتی برای آینده‌ای روشن هستند، بندر گوادر نه تنها برای پاکستان بلکه برای تمام منطقه قطب اقتصادی خواهد بود.

رئیس مجلس سنای پاکستان با اشاره به حضور بیش از 2 میلیون شهروند پاکستانی در عربستان سعودی خاطرنشان کرد: شهروندان پاکستانی مقیم عربستان نقش ویژه‌ای در رشد و شکوفایی دو کشور دارند.

ارسال نظر

 
1