خبر فوری

 
جمال شاه: همکاری یونسکو با پاکستان در زمینه حفاظت از میراث ملی ستودنی است
کد خبر :896119709

13:44 1402/10/28


برچسب ها : پاکستان, وزیر فرهنگ و میراث ملی پاکستان, یونسکو,

دکتر یوسف فلالی مکناسی مدیر و نماینده سازمان علمی و فرهنگی آموزشی ملل متحد (یونسکو) در اسلام‌آباد با جمال شاه وزیر فرهنگ و میراث ملی پاکستان، در دفترش، دیدار کرد.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| دکتر یوسف فلالی مکناسی مدیر و نماینده سازمان علمی و فرهنگی آموزشی ملل متحد (یونسکو) در اسلام‌آباد امروز پنجشنبه 28 دی ماه با جمال شاه وزیر فرهنگ و میراث ملی پاکستان، در دفترش، دیدار کرد.

در این نشست حمیرا احمد معاون وزیر، محمد کاشف مشاور وزیر و دیگر مقامات ارشد وزارت حضور داشتند.

اختر منیر افسر روابط عمومی وزارت در خصوص این دیدار بیان داشت: وزیر فدرال و مدیر یونسکو بر لزوم تغییرات در سیاست و رویه برای بهبود هماهنگی و اشتراک اطلاعات میان ادارات مختلف دولتی که در زمینه فرهنگ و میراث کار می کنند، توافق کردند.

وزیر فدرال با بیان اینکه وزارت برنامه جامعی را برای احیای میراث و فرهنگ تدوین کرده است، نماینده یونسکو را از استراتژی اتخاذ شده جهت توسعه و حفاظت از اماکن تاریخی از جمله مسجد قمرو، مقبره مقرب خان، قلعه روات و غارهای شاه عبدالله دته، آگاه کرد.

جمال شاه معتقد بود که مکان های تاریخی باید به درستی مستندسازی و حفاظت شوند و میراث ارزشمند کشور را ارتقا داد. وی همکاری یونسکو در راستای حفاظت از میراث ملی با پاکستان را مورد ستایش قرار داد و تصریح کرد: وزارت فرهنگ برای ادامه دادن به فعالیت های خود نیازمند کمک های مالی و تکنیکی می باشد. حفظ اماکن تاریخی مانند محوطه باستانی مهرگر برای ارتقای ظرفیت های کشور و جذب گردشگر ضروری است.

دکتر یوسف فلالی با تاکید بر تعهد یونسکو به همکاری با کمیسیون ملی توسعه انسانی NHCD در زمینه های مورد علاقه دوجانبه، از تلاش های مستمر بخش برای گنجاندن محتوای فرهنگی در کلاس های درس برای کودکان در مدارس قدردانی کرد.

ارسال نظر

 
1