خبر فوری

 
واشنگتن: افغانستان نباید به عنوان بستر حملات تروریستی علیه آمریکا و متحدانش عمل کند
کد خبر :89374010

15:35 1403/05/12


برچسب ها : آمریکا و افغانستان, پاکستان و افغانستان, حملات تروریستی, داعش خراسان, سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا, مبارزه با تروریسم, واشنگتن, وزارت امور خارجه آمریکا,

وزارت امور خارجه آمریکا بیان کرد: واشنگتن در تلاش است تا اطمینان حاصل کند که افغانستان هرگز به عنوان سکوی حملات تروریستی علیه ایالات متحده یا متحدانش عمل نکند.


واشنگتن: به گزارش راز نیوز | معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا بیان کرد: واشنگتن در تلاش است تا اطمینان حاصل کند که افغانستان هرگز به عنوان سکوی حملات تروریستی علیه ایالات متحده یا متحدانش عمل نکند.

ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست خبری روزانه خود گفت: ایالات متحده بر این باور است که داعش خراسان یک شبکه تروریستی بین المللی با جاه طلبی و توانایی انجام حملات تروریستی بین المللی است.

وی در پاسخ به سوالی گفت: آمریکا با متحدان خود در منطقه برای جلوگیری از تهدیدات ناشی از افغانستان تلاش می کند.

وقتی از معاون سخنگوی وزارت امور خارجه درباره موضع آمریکا در خصوص گزارش سازمان ملل متحد درباره حضور تعداد زیادی از عناصر تروریستی تحریک طالبان پاکستان در افغانستان و حملات فرامرزی آنها به پاکستان سؤال شد، ودانت پاتل پاسخ داد همانطور که به طور مداوم گفته ایم، ما در تلاش هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که افغانستان هرگز به عنوان سکوی حملات تروریستی علیه ایالات متحده یا متحدان ما عمل نمی کند.

وی خاطرنشان کرد: ایالات متحده آمریکا با شرکای خود از جمله متحدان خود در منطقه همکاری می کند و تمام تلاش خود را برای مقابله با تروریسم در افغانستان انجام می دهد.

 

ارسال نظر

 
1