خبر فوری

 
 
"افغانستان منشأ تروریسم در پاکستان است"
کد خبر :893629617

14:59 1403/01/09


برچسب ها : پاکستان و افغانستان, تروریست, تروریسم, حکومت طالبان افغانستان, خواجه محمد آصف, وزیر دفاع پاکستان,

وزیر دفاع پاکستان اظهار داشت: منشأ تروریسم در پاکستان در افغانستان است و علیرغم تلاش‌های ما، کابل هیچ پیشرفتی در این مسیر ندارد.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| خواجه آصف وزیر دفاع پاکستان روز چهارشنبه پس از شرکت در نشست عالی امنیتی برگزار شده به ریاست نخست وزیر این کشور، بار دیگر افغانستان را به عدم پیشرفت در ریشه کن کردن تروریسم سرزنش کرد و خواستار تشدید کنترل های مرزی برای کاهش این تهدید شد.

وی گفت: با توجه به افزایش حوادث تروریستی، نیاز به تغییر اساسی در وضعیت مرزی وجود دارد. منشأ تروریسم در پاکستان در افغانستان است و علیرغم تلاش‌های ما، کابل هیچ پیشرفتی در این مسیر ندارد.

وی ابراز تاسف کرد که علیرغم آگاهی دولت طالبان از مخفیگاه های تروریسم، تروریست ها آزادانه از خاک این کشور علیه پاکستان عملیات می کنند. وزیر دفاع پاکستان همچنین تاکید کرد که کابل (برای مقابله با تهدید تروریسم) همکاری نمی کند.

خواجا آصف وزیر دفاع پاکستان درحالی این سخنان و انتقادات از دولت کابل را اظهار داشت که در چند روز گذشته چندین حمله بزرگ تروریستی در خاک پاکستان انجام شده است که می توان به مجتمع اداره بندر گوادر، پایگاه هوایی نیروی دریایی و حمله انتحاری به خودروی حامل مهندسان چینی در شانگله اشاره کرد.

ارسال نظر

 
1